سیاسی

جزئیات نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس با عراقچی

خبرمهم: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم،  شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون  با حضور سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه، گفت: این نشست برای بررسی مذاکرات وین و به صورت فوق العاده برگزار شد.وی با بیان اینکه در این  جلسه عراقچی گزارشی از جزئیات مذاکرات وین به نمایندگان ارائه کرد، ادامه داد: به گفته عراقچی در مذاکرات وین  دیدگاه‌های ایران در مورد لغو کامل تمام تحریم‌ها اعلام شد.

نماینده قصر شیرین در مجلس با بیان اینکه عراقچی اعلام کرد که مذاکرات با ۱+۴ همچنان ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: به گفته عراقچی تحریم‌ها به دو بخش تقسیم شده اند، تحریم‌هایی که جنبه عمومی دارند و تحریم‌هایی که جنبه خاص دارند. تحریم‌هایی که جنبه عمومی دارند شامل تحریم‌های هوایی، دریایی، بانکی و بیمه‌ای هستند. تحریم‌های خاص شامل تحریم افراد و اشخاص است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد:در دور سوم مذاکرات قرار است درباره عملیاتی شدن نحوه برداشته شدن تحریم ها بحث و گفت وگو شود.

حیدری تصریح کرد: عراقچی اعلام کرد پس از برداشته شدن تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن، جمهوری اسلامی به برجام بازخواهد گشت، البته آمریکا و ۱+۴ پذیرفته اند که تحریم‌هایی که جنبه عمومی دارند به طور کامل لغو شوند. /تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا