سیاسی

جاسک به یک مرکز فعالیت اقتصادی تبدیل شده است/ رساندن آب از دریا به فلات مرکزی ایران از افتخارات دولت تدبیر و امید است

خبرمهم: رئیس جمهور گفت: اول دولت جاسک، شهرک کوچکی بود و در انجا وعده دادم که این منطقه متحول می شود، امروز جاسک یک مرکز برای فعالیت اقتصادی شده است.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، «حسن روحانی» رئیس جمهور در دیدار با جمعی از خیرین گفت: احزاب در مسیرآگاه سازی بیشتر مردم و در مسیر دموکراسی جامعه و آشنا کردن مردم به اهداف مهم کشور، رسالت‌ها و وظایفی دارند اما کار سیاسی احزاب هم در جای خودش بسیار مهم است. کار احزاب نباید با فعالیت خیران و سمن‌ها و آنهایی که کاری ماورای حزب و گروه و جناح و مسائل سیاسی انجام می‌دهند، آمیخته شود زیرا در مسائل سیاسی رقابت وجود دارد. هر چند همه احزاب ممکن است قصد خیر داشته باشند اما برای تصاحب قدرت فعالیت می‌کنند.

او ادامه داد: اما رقابت در سمن ها به گونه ای نیست که بخواهند قدرت را در اختیار بگیرند و یکدیگر را از صحنه خارج کنند، حضور نسل جوان در کار خیر مهم و ارزشمند است و جوانان باید وارد این مسیر شوند.  برخی فکر می کنند کار خیر برای سنین بازنشستگی و یاد قبر و قیامت است خیر اینگونه نیست، بحث کار خیر انجام دادن یک رسالت و وظیفه انسانی و دینی است. در دولت در این ۸ سال تلاش ما این بوده که سمن ها را تقویت کنیم و راه را، برای فعالیت خیرین بیشتر باز کنیم امار و ارقام حکایت از موفقیت ها در این مسیر دارد.  از ۴۳۰۰ به ۹۸۰۰ سمن و تشکل رسیده ایم و فعالیت های اینها بیشتر شده است. سیاست این بوده تا حدامکان کار را به خودشان واگذار کنیم. کار سمن کار داوطلبانه است و کار دولت بر مبنای مقررات، وظیفه و حقوق است. دولت به معنای ۸ صبح و تعطیلی ۴ بعد از ظهر یعنی زمان و شرایط خاص برای فعالیت است اما وقتی می گوییم سمن، مردم، تشکل و خیریه ساعت نمی‌شناسد.

رئیس جمهور گفت: اگر مردم در صحنه نبودند و همه فعالان و شرکت های دانش بنیان و خیرین در کنار هم قرار نمی گرفتند در این یک سال و نیم اخیر با شرایط دشوارتری رو به رو می شدیم. در موج چهارم با فشار شدیدی مواجهه شدیم عین این وضع در کشور های اروپایی و امریکای لاتین هم موجوداست. شرایط به گونه ای است که با ویروس جدید مواجهیم اگر نمی توانستیم امکانات لازم را برای بیمارستان ها، فراهم کنیم و شرکت های دانش بنیان نمی توانستند ونتیلاتور و کیت و داروهای  لازم را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند، چه کسی به ما کمک می کرد.  حتی در ماسک ساده هم خیرین ورود کردند و خط تولید را عوض کردند وقتی مردم  وارد صحنه ای شوند، صحنه را عوض می کنند.  اینکه فکر کنیم دولت قادر است همه مشکلات را حل کند و گره ها را باز کند درست نیست و بدون کمک مردم، امکان ندارد.

روحانی بیان کرد: اول دولت جاسک،  شهرک کوچکی بود و در انجا وعده دادم که این منطقه متحول می شود، امروز جاسک یک مرکز برای فعالیت اقتصادی شده است. ۷۰۰ کیلومتر راه  اهن ایجاد می شود تا خرداد از زاهدان به خاش راه آهن اماده افتتاح می شود. راه آهن از چابهار به ایرانشهر هم تا اخر دولت اماده می شود. ۱۰۰ مرکز به عنوان خانه جوان در کشور تاسیس شده است این کار ضروری باید ادامه یابد. از افتخارت ما این بوده که در این زمینه تسهیل گری بیشتری، انجام داده ایم. /برنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا