سیاسی

تعیین ۴۰ شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در استان تهران

خبرمهم: قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران از تعیین ۴۰ شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در سطح استان تهران خبر داد و گفت: ۴۶ قاضی در این شعب ویژه به پرونده‌های مربوط به تخلفات و جرایم انتخاباتی رسیدگی می‌کنند.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، از دادگستری‌ کل استان تهران، مسعود ستایشی افزود: تعیین ۴۰ شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در استان تهران، مشتمل بر مراجعی از جمله تجدیدنظر، کیفری یک، کیفری دو، شعب دادگاه‌های عمومی بخش و دادسراهای شهرستان‌های تابعه استان تهران است .قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: رمز موفقیت، سربلندی، قدرت، استحکام و اقتدار ما در حضور باشکوه و حداکثری مردم در انتخابات است و این امر با رضایتمندی آحاد جامعه محقق خواهد شد.

به گزارش ایرنا، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه ۲۴ فروردین در نشست خبری در مورد اقدامات دستگاه قضایی در فرایند انتخابات گفت: در برگزاری فرایند انتخابات ماموریت هایی برای دستگاه قضایی در چارچوب قوانین در نظر گرفته شده است. جلوگیری از وقوع جرم، رسیدگی به تخلفات انتخاباتی همچنین پاسخگویی به استعلام های داوطلبان انتخابات از جمله این موضوعات است.

وی ادامه داد: در هجدهم بهمن سال گذشته پیش از آغاز فرایند انتخابات با دستور ریاست قوه قضاییه در مرکز و استان ها و شهرستان ها، ستادهای پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تشکیل شده و همه این ستادها در حوزه های انتخابیه سراسر کشور فعال هستند.

اسماعیلی افزود: شعب ویژه ای برای رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخابات احتمالی تشکیل و مشخص شده است که در صورت تشکیل پرونده در کدام شعب رسیدگی خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه اظهارداشت: در دادستانی کل کشور ستاد پاسخگویی به استعلام ها و سوابق نامزدها تشکیل شده و طبق آخرین آمار تاکنون بالغ بر ۱۰۰ هزار استعلام در مورد داوطلبان انتخابات اعم از شوراها، میان دوره ای مجلس و میان دوره مجلس خبرگان انجام شده و این ستاد ظرف زمان مقرر پاسخ‌ها را اعلام خواهد کرد.

اسماعیلی گفت: توصیه ما به همه نامزدان انتخابات، ستادها و هواداران نامزدها این است که در فرایند انتخابات خود را ملزم به اجرای قانون بدانند و از مقررات مربوطه تخطی نکنند.

انتخابات سیزدهمین دوره رئیس جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر، دومین میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا