سیاسی

نادیده گرفتن توان داخل، عامل شرایط بد اقتصادی است/ برای حل مشکلات مردم، نگاه سیاسی نداریم

خبرمهم: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط بی ثبات اقتصادی امروز کشور محصول نگاه به غرب و نادیده گرفتن توان و ظرفیت‌های داخلی است.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم یادواره شهدای عملیات‌های خیبر و بدر در مشهد گفت: اینکه ما امروز چنین شرایط اقتصادی را شاهد هستیم و بی ثباتی قیمت‌ها باعث نارضایتی مردم شده است، دلیلش نگاه به غرب و نادیده گرفتن ظرفیت‌های داخلی است.او افزود: جوانان بدانند برای اینکه انقلاب به اینجا برسد رنج و زحمت زیادی کشیده شده است و افرادی پشت پا به دنیا زده و جانشان را در این راه گذاشته‌اند؛ بنابراین ما در بسیاری از مباحث نیازمند این فرهنگ هستیم؛ در بحث اقتصادی نیازمند همین فرهنگ هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرآن کریم به ما آموخته است که باید در مقابل ظالم ایستادگی کنیم و به سنت‌های الهی ایمان داشته باشیم و انقلاب اسلامی یک معجزه اجتماعی متکی بر سنت‌های اسلامی بود.

قالیباف بیان کرد: چند روز پیش فردی گفت اگر امروز فلان کار را انجام ندهید مجبورید ۵۹۸ را بپذیرید، آن روزی که قطعنامه را پذیرفتیم در میدان هم جنگیدیم، اما امروز نام شهدا و امام پابرجاست و آمریکا از درون نابود شده است.

او با تاکید بر این مطلب که امام راحل (ره) جز برای خدا کلامی نگفت، تصریح کرد: حرف بنده به نسل جوان این است که بی رنج گنج میسر نمی‌شود مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد، برای انقلاب تلاش و خون دل‌ها خورده شده است.

رئیس مجلس تاکید کرد:  اگر امروز در مسائل داخلی دچار مشکل هستیم، چون برخی مدیران باورشان به سنت‌های الهی نیست.

قالیباف با اشاره به اینکه در زمان بنی صدر برای حضور در جبهه باید دژبانی را دور می‌زدیم، اظهار کرد: زمانی که در دفاع مقدس مبتنی بر سنت‌های الهی حرکت کردیم بلافاصله پیروز شدیم، در اقتصاد هم امروز به همین تفکر نیاز داریم.

او افزود: سنت‌های الهی قابل تبدیل نیست، انقلاب اسلامی یک معجزه اجتماعی مبتنی بر سنت‌های الهی بود، جوانان عزیز، ما امروز نیازمند این چنین معجزه اجتماعی هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بحث اقتصاد و مدیریت کشور مبتنی بر سنت‌های الهی حرکت کنیم تمامی مشکلات ما قابل حل است، اگر مدیرانی که باید برای اقتصاد تصمیم بگیرند در میدان باشند در این حوزه هم مشکلی نخواهیم داشت.

 بنیه اقتصادی کشور باید قوی شود

قالیباف بیان کرد: بار‌ها در جمع شما رزمندگان گفته‌ام ممکن است مواضع ما از جهت سیاسی متفاوت باشد، اما در حل مشکلات مردم در حوزه مسائل اقتصادی هرگز نگاه سیاسی نداریم هرکاری بتوانیم با این دولت انجام می‌دهیم، زیرا وظیفه شرعی و اخلاقی ما است.

او با اشاره به اینکه امروز باید بنیه اقتصادی کشور را قوی کنیم تا اثر تحریم را خنثی کنیم، تصریح کرد:  پیروزی انقلاب و بزرگ‌ترین موفقیت‌های فنی و علمی ما زمانی اتفاق افتاد که جوانان و مردم در صحنه بودند. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا