سیاسی

دفتر رئیس جمهوری از سفر اسد به تهران اطلاع نداشت

رئیس دفتر رئیس جمهوری: من زمانی که آقای اسد وارد حیاط ریاست جمهوری شدند از موضوع مطلع شدم.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه آخرین جلسه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران درباره حواشی مطرح شده پیرامون استعفای وزیر امور خارجه و عدم حضور او در جلسه دیدار رؤسای جمهور ایران و سوریه اظهار کرد: درباره خود استعفا همه صحبت کردند اما آنچه که درباره عدم حضور آقای ظریف در جلسه دیدار رؤسای جمهور مطرح شده باید بگویم که اگر دوستان ما بتوانند شرایطی که امروز در سوریه وجود دارند را خوب تجسم کنند و مسیری که رئیس جمهور سوریه برای آمدن به ایران طی کند را بشناسند و بدانند که فضا دست چه کسی است، مقداری قضاوت کردن برایشان راحت‌تر می‌شود.

وی گفت: سفر بشار اسد به تهران به دلیل مسائل امنیتی سفری بود که لحظه‌ای درباره آن تصمیم گیری شد؛ چرا که نه قرار بر آن بود که در داخل سوریه کسی متوجه شود و در داخل ایران نیز دو سه نفر بیشتر مطلع نبودند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه در نهاد ریاست جمهوری و دفتر رئیس جمهوری هیچ کسی مطلع نبود اظهار کرد: این حرفی که زده می‌شود مبنی بر اینکه دفتر رئیس جمهوری باید با آقای ظریف موضوع را اطلاع می‌داد باید بگویم که خود دفتر نیز از موضوع اطلاع نداشت. یعنی من همان لحظه‌ای که آقای اسد وارد حیات ریاست جمهوری شد متوجه شدم که مهمان ما کیست.

واعظی افزود: دلیل آنکه من تا کنون در این باره صحبت نکرده‌ام آن است که نمی‌خواستم به هیچ وجه وارد فضایی شوم که در آن به دنبال مقصر باشم؛ حضور آقای ظریف در دولت آنقدر برای من اهمیت دارد که اینکه گفته شود خطایی در دفتر رئیس جمهوری یا نهاد ریاست جمهوری شده است ارزش کمتری برای من دارد. بر همین اساس فکر می‌کنم که در این قصه در دفتر رئیس جمهوری و نهاد ریاست جمهوری هیچ کسی نه مقصر است و نه از موضوع اطلاع داشته است. /ایسنا

[irp posts=”12378″ name=”سردار قاآنی: «اسد» را نیروی قدس سپاه به تهران آورد/ سلیمانی و ظریف با هم رفیق هستند”]

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۲ دیدگاه ها

  1. خسته نباشید، البته در سایه درایت و مسئولیت پذیری دولت ، ما همیشه بعد ازین که یک چیزی وارد حیات!!!؟ مان می‌شود باخبر می‌شویم، حالا باز خدا رحم کرده بجای اسد، داعشی ها وارد حیات!!! (همان حیاط) مان نشدند، جا دارد از زحمات شبانه روزی شما تشکر شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا