سیاسی

سخنگوی وزارت خارجه: گزارشی از حمله به یک سردار سپاه در سوریه نشنیده‌ام

خبرمهم: سخنگوی وزارت امور خارجه درباره به شهادت رسیدن یکی از سرداران سپاه در سوریه در حملات پهپادی گفت: گزارشی از این موضوع نشنیده‌ایم و به نظر می‌رسد خبرسازی است البته سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح باید اظهارنظر کند.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم،  «سعید خطیب‌زاده» پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به‌شکل مجازی برگزار شد، شهادت محسن فخری‌زاده را تسلیت گفت و اظهار داشت: این دانشمند هسته‌ای و دفاعی نامش برای همیشه جاویدان باقی می‌ماند و اسوه‌ای برای فرزندان امروز و فردای ایران اسلامی خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تبریک روز مجلس و آرزوی توفیق برای نمایندگان در حوزه تقنین و نظارت به تحولات هفته اخیر حوزه دیپلماسی کشور اشاره کرد و گفت: پنجم آذرماه سفر دو، سه روزه به افغانستان داشتم و درباره مباحث فرهنگی، مردمی و رسانه‌ای دیدارها و برنامه‌هایی داشتم و علاوه بر دیدار با عبدالله عبدالله، مقامات وزارت خارجه و فرهنگ افغانستان، با اصحاب اندیشه و قلم دیدارهایی داشته و گفت‌وگویی داشتیم.

 خطیب زاده یادآورشد: هیچ راهبردی درست نمی‌شود مگر آنکه پیوست قوی فرهنگی، رسانه‌ای و مردمی داشته باشیم.

وی با اشاره به گفت و گوهای تلفنی وزیر امور خارجه با همتایان سوری، سوئدی و جمهوری آذربایجان اظهار کرد: علاوه بر این وزیر امور خارجه در اجلاس ژنو با موضوع افغانستان سخنرانی کردند. همچنین پنجم آذر ماه تبادل زندانیان سه جانبه‌ای در تهران انجام شد.

 سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: پس از ترور شهید فخری‌زاده تعداد زیادی از کشورها این اقدام را محکوم کردند. در این راستا وزرای خارجه قطر، عمان، عراق، افغانستان، کویت و… تماس‌هایی انجام دادند و در این تماس‌ها حادثه تروریستی محکوم و به ملت و دولت ایران تسلیت گفته شد.

شهادت یکی از سرداران سپاه در سوریه خبرسازی است

خطیب زاده در پاسخ به سوالی درباره ادعای به شهادت رسیدن یکی از سرداران سپاه در سوریه در حملات پهپادی بیان کرد: گزارشی از این موضوع نشنیده‌ایم و به نظر می‌رسد خبرسازی است. البته سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح باید اظهارنظر کند.

همه کشورهای منطقه بجز یک کشور ترور شهید فخری زاده را محکوم کردند

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به ترور شهید فخری زاده و محکومیت‌ این اقدام تروریستی از سوی کشورهای مختلف گفت: در شهادت دکتر فخری‌زاده حجم بالایی از محکومیت را از کشورهای مختلف در حوزه‌های جغرافیایی منطقه دریافت کردیم. در خلیج فارس به جز یک کشور همه محکوم کردند و برخی با عبارات و تعابیر تندی این اقدام را محکوم کردند. در شرق، غرب و شمال هم این اقدام محکوم شد.

 وی یادآورشد: البته همانطور که ظریف توییت کرد، از مدعیان حقوق بشر انتظار وجود داشت محکم‌تر محکوم کنند ولی به هر حال بخشی از سر این داستان، به سیاست‌های آنها برمی‌گشت. این کشورها ضمن آنکه نمی‌توانستند این اقدم تروریستی را محکوم نکنند، دعوت به خویشتنداری کردند که عبارتی کمتر از انتظار ماست.

خطیب‌زاده درخصوص پیگیری‌های وزارت امور خارجه در این زمینه گفت: بعد از این اتفاق، وزارت امور خارجه در بیانیه ای این اقدام را محکوم کرد وزیر امور خارجه هم  در سطح بالا پیام داد و هم در توییتی تاکید کرد که مسئولیت این ترور برعهده اسرائیل است و انتظارات ایران را تشریح کردند. بلافاصله در نیویورک، نامه ما از سوی سفیر ایران به دبیرکل سازمان ملل تحویل داده شد و سفرای ما در بسیاری از کشورها اصل ماجرا را به همراه جزئیات آن به اطلاع پایتخت‌ها رساندند.  این راه ادامه خواهد یافت و ما به دنبال مسئولیت‌پذیری طرف مقابل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: به نظر ما یکی از بهترین کمپین‌هایی است که می‌تواند موجب انزوای بیشتر رژیم اشغالگر اسرائیل شود.

کارزار اطلاعاتی نباید باعث سردرگمی ما شود

خطیب زاده درباره ادعای یک روزنامه عربی درخصوص ترور شهید فخری‌زاده و حضور یک پهپاد اسرائیلی در این باره گفت: مراجع امنیتی و نظامی باید در این باره اظهارنظر کنند. سناریوهای هالیوودی زیاد مطرح شده است. کارزار اطلاعاتی که از آلبانی، اسرائیل و واشنگتن شروع شده، نباید موجب سردرگمی ما شود./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا