سیاسی

ادعای کمک روحانی به ستاد ترامپ!

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، «شواهدی از کمک روحانی به ستاد انتخاباتی ترامپ» هنوز پرونده توهین ذوالنوری نماینده دلواپس مجلس به رئیس‌جمهور بسته نشده که مخالفان دولت پروژه جدیدی را در روز گذشته گشودند؛ پروژه‌ای که حتی مخالفان قسم‌خورده دولت هم به خود اجازه طرح آن را نمی‌دهند. در شرایطی که دغدغه اصلی مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی است و انتظار دارند تا آنانی که خود را نماینده مردم می‌دانند گام‌هایی در راستای حل مشکلات بردارند اما ظاهرا وقت برخی از این نمایندگان معطوف توهین و تضعیف دولت است و اصلا خبر از حجم لوایحی ندارند که در انتظار رسیدگی در مجلس است. این نمایندگان خیلی زودتر از حد تصور انگیره‌های اصلی خود برای ورود به مجلس و استفاده از این جایگاه نمایان کردند؛ هدفی که توهین دولت و رئیس‌جمهور غیرهمسو با خودشان از آن جمله است. با توجه به اینکه اظهارات ذوالنوری سبب انتقادات زیادی به مجلس شد، این‌بار سایت‌های این جریان وارد عمل شدند تا گام بعدی پروژه تخریب دولت را به ثمر بنشانند. مدیرمسئول جهان‌نیوز از شواهدی سخن گفته که تاییدکننده کمک روحانی به ترامپ است. او باید این شواهد را نشان دهد و در غیر این صورت دستگاه‌های نظارتی مسئول باید وارد شده و با اینها برخورد کنند.

ادعاهای جدید علیه دولت

جهان‌نیوز سایت نزدیک به علیرضا زاکانی دیروز مدعی شد:‌ «در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اصلی‌ترین راهبرد تبلیغاتی ترامپ برای پیروزی مجدد مشخص شده است. راهبردی که بیش از آنکه تکیه بر کارنامه دولت ترامپ داشته باشد، برپایه ترساندن افکار عمومی از رقیبش بنا شده است. از چند هفته قبل تاکنون اصلی‌ترین جملات تبلیغاتی ترامپ که زیربنای عملیات روانی او علیه بایدن و دموکرات‌ها بوده، این جملات است که با رئیس‌جمهور شدن بایدن، چینی‌ها و ایرانی‌ها خوشحال خواهند شد. ترامپ و تیم تبلیغاتی‌اش محوری‌ترین خط عملیات روانی خود را بر این موضوع قرار داده‌اند که بگویند مخالفان آمریکا از پیروز نشدن ترامپ احساس رضایت می‌کنند» پس از بررسی سطور منتشرشده ابهاماتی در اذهان شکل می‌گیرد. نخست اینکه آقای مدیرمسئول روزنامه دلواپس اشاره به این دارد که ترساندن افکار عمومی از رقیب ترفند ترامپ است و به‌طور ناشیانه در سطور بعدی ادعای خودش را به زیر سوال برده و اشاره به این می‌کند که ترامپ معتقد به خوشحالی ایران از عدم پیروزی ترامپ است! آیا روحانی تلاش می‌کند تا ترامپ رای بیاورد و ایران ناراحت شود تا ترامپ بخندد؟

رد ۲۳ بار درخواست مذاکره را ندیدید؟

رسانه دلواپس در ادامه آورده است: «روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران به‌طرز عجیبی در حال تایید درستی محورهای تبلیغاتی کمپین انتخاباتی ترامپ است.» و در توضیح این ادعا چنین ذکر کرده که «جدی‌ترین اقدام روحانی در این روزهای حساس اخیر ارسال پالس‌های مبنی بر آماده‌سازی زمینه مذاکره مجدد با آمریکاست. قابل تامل آنکه ترامپ در کمپین‌های تبلیغاتی خود این گزاره را تکرار کرده که ایرانی‌ها بلافاصله پس از پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری با او تماس می‌گیرند و درخواست مذاکره خواهند کرد. جدیدترین قرینه تایید این سخنان عجیب ترامپ هم اظهارات عجیب روحانی درباره صلح امام حسن (ع) شده است!» باید به نویسنده این سطور یادآوری شود که یکبار مطالب منتشرشده در سایت خودش را بررسی و سپس به تخریب رئیس‌جمهور بپردازد. مدیرمسئول جهان‌نیوز در حالی مدعی تمایل مذاکره روحانی با آمریکاست که همین سایت در ۶ مرداد به نقل از حسن روحانی نوشت: «آمریکایی‌ها در این دو سال و سه ماه که از تحریم‌ها می‌گذرد، حداقل ۲۳بار درخواست مذاکره داده‌اند اما ما نمایش نمی‌خواهیم و دنبال حل مساله هستیم.» یک بام و دو هوای مخالفان دولت یا ناشی از بی‌اطلاعی یا برگرفته از عجله آنها در تخریب دولت است که این امر برخلاف نظر و خواست مقامات ارشد کشور است. اول مهر هم روحانی تاکید کرد: «آمریکا نه می‌تواند مذاکره را بر ما تحمیل کند و نه جنگ را. هر دولتی در آمریکا انتخاب شود تسلیم ملت ایران می‌شود» اما ظاهرا شنیدن این صداها مانع از رسیدن مخالفان دولت به مقاصدشان می‌شود. نویسنده ادعاهای بی‌سروته علیه رئیس‌جمهور جملاتی را به‌هم وصل کرده که گمانه تکلیف بودن نگارش این گزارش را تقویت می‌کند. به عنوان نمونه آورده است: «در هفته‌های اخیر حامیان و نزدیکان رسانه‌ای روحانی نیز آشکارا با ابراز علاقه به پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به کمپین انتخاباتی ترامپ کمک کرده و صحت اظهارتش درباره خوشحال شدن ایران از شکست او را تصدیق کرده‌اند» اگر مدیرمسئول جهان‌نیوز یکبار این جملات را بخواند می‌تواند آن را معنا کند؟ این رسانه دلواپس در ادامه پروژه بدبین کردن جامعه به دولت و روحانی، ظریف را هم وارد گود کرده و نوشته است: «جالب‌تر آنکه حتی محمدجواد ظریف در جایگاه وزیر خارجه دولت تدبیر و امید پیشاپیش شرایط مذاکره با آمریکا در صورت پیروزی بایدن را هم بیان کرده است. ظریف حتی تصریح کرده که بایدن برخلاف ترامپ معتقد است برجام توافق خوبی بوده و او همچنین طی گفت‌وگویی دیگر از تفاوت ترامپ و بایدن نیز سخن گفته است؛ تفاوتی که او در این گفت‌وگو بیان کرده، دقیقا کمپین انتخاباتی ترامپ را تایید می‌کند که می‌گوید بایدن نسبت به ترامپ با ایران مهربان‌تر خواهد بود.» برای پاسخ به این ادعای بی‌پایه لازم است به اظهارات روز دوشنبه سخنگوی وزارت خارجه توجه کرد که گفته است: «برای ایران فرقی نمی‌کند که ترامپ پیروز انتخابات باشد یا بایدن، البته ترامپ جنایت‌هایی مرتکب شده که بایدن نشده است.» اظهارات ظریف و سخنگوی او نشانی از تمایل به پیروزی ترامپ ندارد بلکه این ادعا برگرفته از ذهن دلواپسان است.

به کاهدان زدن مخالفان دولت

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «آیا روحانی عمدا به پیروزی ترامپ در آمریکا کمک می‌کند؟! زیرا خود او در انتخابات ۹۶ با روش ترامپ (ترساندن مردم از رقیب) به پیروزی رسید. بنابراین او فردی ناآگاه به این شگرد انتخاباتی و تبلیغاتی نیست که نداند ترامپ و کمپین انتخاباتی او چه تاکتیکی از عملیات روانی را در حال اجرا کردن هستند.» آنچه از این جملات برمی‌آید در راستای هوشیاری روحانی در مواجهه با ترامپ است و نه کمک به او. در اذهان هست که مخالفان دولت تا پیش از این ادعای کمک اوباما به ایران را داشتند و حالا می‌گویند روحانی به ترامپ کمک کرده است. این تناقض نشان از بی‌هویتی و اهداف غرض‌ورزانه مخالفان روحانی و دولت او دارد.

نتیجه توجه روحانی به مخالفانش

اما چه موضوعی باعث شده که دلواپسان به خود اجازه توهین به روحانی را می‌دهند. پاسخ را باید در نحوه مواجهه رئیس‌جمهور با حامیانش یافت؛ حامیانی که چشم انتظار توجه روحانی به مطالبات آنها بودند اما برخلاف آن بیشتری توجه به مخالفان و خواست آنها شد. روز گذشته سیدمحمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: «آقای ‎ذوالنوری و نمایندگان محترم تند و تیز مجلس، ما خیلی بیشتر از شما دلمان از آقای ‌روحانی خون است. به این دلیل که شعارهای انتخاباتی‌اش را کنار گذاشت و به تفکر تندروهایی مثل شماها نزدیک شد.»

دستگاه‌های مسئول ورود کنند

در این سطور نشانی از کمک روحانی به ترامپ نیست که در تیتر از آن استفاده شده است اما نشان واضحی از سیاه‌نمایی علیه دولت و تشویش اذهان دارد که انتظار می‌رود دستگاه‌های مسئول به این موضوع ورود و خواهان پاسخ از این سایت دلواپس و نویسنده این سطور شود. دولتمردان همواره تاکید دارند که همواره بر اساس سیاست‌های کلان نظام و منویات مقام معظم رهبری در عرصه دفاع از حقوق ملت ایران حرکت می‌کنند و تا کنون هم برخلاف آن حرکتی نداشتند./آرمان ملی

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا