سیاسی

مرضیه وحیددستجردی عزل شد سعید نمکی هم عزل می‌شود؟

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، اگرچه دولت محمود احمدی‌نژاد، منتسب و نزدیک به اصولگرایان است اما و تاکنون، نخستین زنی که توانسته در تاریخ جمهوری اسلامی به جایگاه وزارت برسد در همین دولت به مجلس معرفی شد؛ مرضیه وحید دستجردی، متخصص زنان و زایمان که بین سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ بر مسند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشست اما پایان خوشی نداشت و به دستور مستقیم محمود احمدی‌نژاد عزل شد!
ابطال آزمون دستیاری موضوعی بود که در زمان خود سر و صدای بسیاری به پا کرد اما اصل موضوع برکناری خانم دستجردی به یک اعتراض هوشمندانه باز می‌گردد!
اردیبهشت ۱۳۹۳ با حضور در برنامه ی شناسنامه، مرضیه وحید دستجردی پرده از راز برکناری خود برداشته می‌گوید:
« وقتی وارد ستاد تدابیر ویژه دولت شدم، دیدم که وضع ارز به شدت وخیم است بنابراین به دوستانم گفتم به شدت به دنبال ارز برای تامین دارو باشید زیرا نیازمند ۲و نیم میلیارد دلار برای مسائل پزشکی بودیم اما از این میزان فقط ۴۱ و نیم میلیون دلار به مسائل دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافت در حالی که ارز برای لوازم پزشکی هزینه شده بود و همین امر خونم را
به جوش آورد.
وی گفت: به این نتیجه رسیدم که اگر این موضوع را علنی نکنم از هیچ راهی نمی‌توان ارز دارو را تامین کرد چون هرچه در جلسات علنی می‌گفتم تذکر می‌دادند. من می‌گفتم ارزی به ما نمی‌دهند و به لوازم آرایشی اختصاص داده‌اند چون در اولویت‌بندی وزارت صنعت، تجهیزات پزشکی اولویت هشتم بود اما خوراک سگ و دسته بیل اولویت سوم و چهارم.
دستجردی اضافه کرد: من اینها را مرتب به آقایان گزارش دادم اما آنها به این نتیجه رسیدند بنده را عزل کنند و بعد در روزنامه‌های دولتی خود نوشتند که وزارت بهداشت ارز دارو را برای واردات لوازم آرایشی استفاده کرده است. وزیر بهداشت دولت دهم افزود: بنده دیدم تنها چیزی که آقایان از آن وحشت دارند افکار عمومی است و بنده نیز آن مسائل را به خاطر مردم و سلامت آنان و در مقابل تهمت‌ها و افراط‌ها علنی کردم تا بتوانم ارز بگیرم که جواب هم داد.
وی در پاسخ به این سوال که چطور از عزلتان مطلع شدید، افزود: من هر روز تقریباً حدس می‌زدم و از ۳ ماه قبل منتظر بودم.به مسئول دفتر سفارش کردم سایت دولت را چک کند و به من خبر بدهد، آقای تقی‌پور هم در جلسه‌ای بود که به یکی از وزراء پیامکی آمده بود که وی برکنار شده است از این رو گفتم خودمان چک کنیم چون تماس تلفنی ‌گرفتند. بالاخره آدم آبرویی دارد. وی درباره پزشک خانواده هم گفت: متاسفانه آن را کنار گذاشتند. دستجردی در خصوص اینکه در مراسم تودیع هم نبودید، گفت: کسی که عزل می‌شود تودیع ندارد.»

 دلنوشته یک میلیارد یورویی/دلاری وزیر بهداشت

سعید نمکی وزیر بهداشت دوم مهر ماه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «… حدود ۸ ماه خودم و یارانم در سراسر کشور یک روز آرام نداریم. هرچه می‌گوییم همه‌گیری را نمی‌شود با التماس و تمنا متوقف کرد، بی‌فایده است.
… من امروز از سربازانم در جبهه سلامت شرمسارم. مطالباتشان معوق مانده، انبارهای‌مان از سلاح خالی می‌شود. پاییز سنگینی فرامی‌رسد. موج حمله جدیدی شکل گرفته، یک میلیارد دلاری که رهبری از صندوق توسعه موافقت کردند، ماه‌ها است به جز سهم کوچکی نگرفته‌ایم؛ نمی‌دانیم برای کدام کار مهم‌تر گذاشته‌اند؟ شب‌های زیادی است با دل‌نگرانی نخوابیده‌ام و برای آنکه مردم مشوش نشوند روزه سکوت گرفته‌ام ولی تاب‌آوری من کجا؟ صبوری و اخلاص حاج قاسم کجا؟…»
به نظر می‌رسد همچنان وزرای بهداشت برای دریافت سهم خود، حتی در شرایط کرونایی، چاره‌ای ندارند تا دست به دامان افکار عمومی شوند فقط امیدواریم بین این گلایه ی یک میلیارد یورویی/دلاری و واردات گلابی از چین و آمریکا ارتباطی وجود نداشته باشد!

 مرضیه ی وحیددستجردی عزل شد سعید نمکی هم عزل می‌شود؟

اگرچه تنها وزیر زن جمهوری اسلامی ایران، نامه ی عزل دریافت کرد اما به دلیل مباحث حدنصاب، سعید نمکی ممکن است دستش به آن یک میلیارد یورو/دلار نرسد اما نامه ی عزل نیز دریافت نمی‌کند زیرا در صورت عزل این بار کل کابینه باید از مجلس یازدهم رای اعتماد بگیرد که همگان دانند از غیرممکن‌های تلخ است!/آرمان ملی

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا