بین المللیسیاسی

مذاکره اروپا با آمریکا درباره مکانیسم ماشه

خبرمهم: یک دیپلمات اروپایی می‌گوید تروئیکای اروپایی مذاکراتی با واشنگتن درباره سناریوهای پس از بازگشت مفروض تحریم‌ها علیه ایران داشته‌اند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، یک دیپلمات اروپایی روایتی از مذاکرات انگلیس، آلمان و فرانسه با دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره سناریوهای پس از بازگشت مفروض تحریم‌ها علیه ایران ارائه کرده است.

این دیپلمات اروپایی در این باره گفته است: «مقام‌های آمریکایی ظاهراً هیچ اهمیتی برای حالتی که ایران به محدودیت‌های هسته‌ای پایبند نباشد قائل نیستند.»

وی اضافه کرد: «ما به آنها می‌گوییم اینکه شما در اسنپ‌بک (بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران) موفق شوید هیچ اهمیتی نخواهد داشت چون روسیه و چین آن را نادیده خواهند گرفت و شما در نهایت با وضعیت فروش سلاح به ایران از یک طرف و گام‌های هسته‌ای این کشور از طرف دیگر مواجه می‌شوید.»

دیپلمات اروپایی درباره پاسخی که آمریکایی‌ها به این سئوال می‌دهند گفت: «جوابشان این است که “این موارد (که شما می‌گوئید) حالت‌های فرضی هستند و ما کاری به موارد فرضی نداریم.”»

اظهارات این دیپلمات اروپایی به عنوان بخشی از گزارش مفصل «گروه بین‌المللی بحران» درباره کشمکش‌های میان طرف‌های مختلف بر سر تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران منتشر شده است.

در این گزارش به نقل از مقام‌های کشورهای اروپایی تصریح شده که واشنگتن در حال مبالغه بر سر رفع محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران است. گروه بین‌المللی بحران نوشته عدم نگرانی‌ واشنگتن درباره اینکه مسیری فعلی آنها ممکن است ایران را به سمت شتاب بخشیدن به برنامه هسته‌ای خود شود، مقام‌های اروپایی را متعجب کرده است./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا