بین المللیسیاسی

مقام سعودی خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد

خبرمهم: نماینده عربستان سعودی در دفتر سازمان ملل در ژنو ضمن اتهام‌زنی به تهران، خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران شد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، «عبدالعزیز الواصل» نماینده عربستان سعودی در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو، امروز (پنجشنبه)، به اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «العربیه»، نماینده عربستان سعودی طی سخنرانی خود در سازمان ملل متحد ضمن درخواست تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران، ادعا کرد: «ایران برای گروه‌های شبه‌نظامی که تلاش دارند منطقه را بی‌ثبات کنند، تسلیحات قاچاق می‌کند».

این ادعا در حالی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌شود، که رئیس‌جمهور آمریکا سوم خردادماه سال گذشته به بهانه وضعیت اضطراری در قبال ایران، از قصد خود برای فروش بیش از هشت میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عربستان سعودی، امارات و اردن خبر داد و کنگره آمریکا را دور زد.

اظهارات نماینده ریاض در سازمان ملل در ژنو در شرایطی مطرح شده که عربستان سعودی  در کشتار صدها غیرنظامی یمنی دست داشته و همچنان به تجاوزات خود علیه این کشور ادامه می‌دهد.

عبدالعزیز الواصل در ادامه گفت: «منطقه خاورمیانه در مرحله دشواری قرار دارد».

پیشتر «نایف فلاح مبارک الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس (GCC) نیز در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به فرقه‌گرایی، خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شده بود./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا