سیاسی

ستاد کرونا حضور رئیس‌جمهور در جلسه رأی اعتماد را به مصلحت ندانست

خبرمهم: رئیس مجلس گفت: رئیس‌جمهور برای حضور در جلسه رأی اعتماد از ستاد ملی مقابله با کرونا استعلام کرده بود و ستاد کرونا حضور ایشان در جلسه امروز را به دلیل شرایط کرونایی به مصلحت ندانست.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم،  حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، گفت: براساس آئین نامه داخلی مجلس، رئیس جمهور مکلف است در جلسه رأی اعتماد به وزیر حضور داشته باشد و اینگونه نیست که وی اختیار داشته باشد که حضور یابد یا نیابد.

وی افزود: عدم حضور روحانی در جلسه رأی اعتماد به مدرس خیابانی کسر شأن مجلس است و وی نباید چنین رفتاری را انجام می داد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گویا ستاد ملی کرونا به روحانی توصیه کرده که در مجلس حضور نیابد و این در حالی است که رئیس جمهور می گوید یک میلیون نفر دانش آموز باید در کنکور شرکت کنند. آیا خون شما از خون دانش آموزان رنگین تر است؟ این یک تبعیض آشکار است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: ما نمایندگان هر روز ۱۰ ساعت کنار هم هستیم و برای حل مشکلات مردم جلسه می گذاریم، اگر قرار است ستاد ملی کرونا تصمیم گیری کند باید برای همه مردم تصمیم گیری کند.

سلیمی افزود: رئیس جمهور امروز و در آخرین مهلت قانونی فعالیت سرپرست وزارت صمت، گزینه پیشنهادی این وزارتخانه را اعلام کرد که انتخاب این زمان هم توهین به مجلس است.

قالیباف در توضیح به تذکر سلیمی اظهار داشت: معاون پارلمانی رئیس جمهور به بنده نامه نوشت و نامه رسمی دفتر ریاست جمهوری هم چند روز قبل برای بنده ارسال شد.

وی افزود: گویا رئیس جمهور از ستاد ملی کرونا برای حضور در مجلس استعلام کرده بود و آنان مصلحت ندیدند که رئیس جمهور در مجلس حضور یابند. معاون رئیس جمهور هم نامه ای کتبی در این زمینه به بنده ارائه کرد.

گفتنی است عدم حضور رئیس جمهور در صحن علنی مجلس به دلیل شیوع ویروس کرونا باعث اعتراض نمایندگان شد./مهر

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا