اجتماعیسیاسیفرهنگی

عضو کمیسیون آموزش مجلس: مخالفت وزارت بهداشت با برگزاری کنکور کارشناسی

خبرمهم: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از مخالفت وزارت بهداشت با کنکور کارشناسی خبر داد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در تشریح نشست مشترک با وزیر بهداشت با محوریت زمان برگزاری کنکور اظهار داشت: جلسه ما با آقای نمکی وزیر بهداشت جلسه بسیار خوبی بود.

وی درباره جزئیات این جلسه افزود: آقای نمکی یک نامه پنج بندی در این جلسه تقدیم کرد که یک پروتکل‌نامه بود و به آقای رئیسی معاون وزارت بهداشت ابلاغ شده بود؛ همچنین رونوشت آن به مسئولان ذی‌ربط از جمله آقای غلامی وزیر علوم بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: طی این پروتکل‌نامه، در پنج مورد پروتکل‌ها به طور شفاف ابلاغ شده است که پروتکل‌های کنکور دکتری است که باید همه مو به مو اجرا شوند.

نادری تصریح کرد: اگر پنج بند این پروتکل اجرا نشود آقای نمکی وزیر بهداشت با برگزاری کنکور ارشد مخالفت جدی خواهد کرد و ما هم در مجلس مخالفت جدی خواهیم داشت.

وی در ادامه با تشریح جزئیات پروتکل پنج محوری که از سوی وزارت بهداشت به معاونت وزارت بهداشت و همچنین وزارت علوم ابلاغ شده است، عنوان کرد: این پروتکل‌ها شامل نحوه چینش و جانمایی داوطلبان، چیدمان، تهویه، شرایط محیطی و همچنین ماسک‌گذاری و گشتن و احراز هویت و نحوه بازرسی‌ها و گردهمایی‌ها است که پروتکل کامل و جامع پنج بندی است که چندین باید و الزام را برای مسئولان مربوطه به برگزاری کنکور به دنبال دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع این پروتکل‌ها یک پایلوتی است برای اینکه ببینیم سازمان سنجش چگونه این آزمون را برگزار می‌کند.

نادری افزود: اگر کنکور دکتری را برگزار کردند و این پروتکل‌ها به خوبی اجرا نشد قاعدتاً برای کنکور ارشد، جدی خواهیم گرفت و با هماهنگی وزیر بهداشت جلوی برگزاری آن را خواهیم گرفت و قطعاً برگزار نخواهد شد. پس اگر پروتکل‌های مشخص شده در کنکور دکتری رعایت نشود قطعاً و حتماً کنکور ارشد برگزار نخواهد شد.

وی همچنین در خصوص جزئیات و زمان برگزاری کنکور کارشناسی بیان کرد: وزیر بهداشت برای برگزاری کنکور کارشناسی به طور کلی مخالف برگزاری است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: وزیر بهداشت به طور کلی مخالف برگزاری کنکور کارشناسی در این شرایط است و البته در این موضوع این یک اتفاق نظر بین وزارت بهداشت و ما وجود داشت که نهایتاً ما به این نتیجه رسیدیم که کنکور سراسری در حال حاضر و در شرایط فعلی نباید برگزار شود و برگزاری آن در چنین وضعیتی به صلاح نیست اما هنوز تصمیم نهایی را نگرفته‌ایم.

نادری اظهار داشت: باید در خصوص کنکور کارشناسی بررسی‌های بیشتری شود تا براساس آن تصمیمات نهایی اخذ شود اما در حال حاضر قطعاً برگزاری کنکور سراسری به صلاح نیست./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا