استانیحوادثقضایی

حکم حادثه تروریستی خرم‌آباد صادر شد

خبرمهم: رییس کل دادگستری استان لرستان گفت: در ابتدای سال ۹۸، موجودی پرونده‌های استان ۵۰ هزار و ۸۷۰ فقره بوده و در طول سال نیز ۲۸۱ هزار و ۵۶۰ فقره پرونده به دستگاه قضائی استان وارد شده است.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم، محمد رزم، رییس کل دادگستری استان لرستان و اعضای شورای قضایی به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی نماینده، ولی فقیه در استان لرستان وامام جمعه شهرستان خرّم آباد که در بیت نماینده، ولی فقیه برگزار گردید، اظهار داشت: دادگستری کل استان لرستان اقدامات و برنامه ریزی‌های متعددی را در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به بازدید مستمر و منظم از حوزه‌های قضائی شهرستان‌های مختلف استان به منظور ارتقای این حوزه‌ها و همچنین ارائه راهکار‌های لازم برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، عنوان کرد: در استان مجموعه‌ای از سیاست‌های اولویت دار و محوری مهم دستگاه قضائی و رییس قوه قضاییه در دستور کار است.

رییس کل دادگستری لرستان با اشاره به اجرای این اولویت‌های مهم دستگاه قضائی در لرستان با تشکیل ۳۰ کمیته مختلف، تصریح کرد: این کمیته‌ها در حوزه‌های مختلف مانند مهریه، کاهش ورودی پرونده‌ها، برخورد با مفاسد اداری و سالم سازی محیط اداری، مختومه شدن پرونده‌ها و… ورود پیدا کرده‌اند.

رزم در ادامه با اشاره به پیگیری برای مختومه شدن تمامی پرونده‌های مسن که مربوط به سال‌های گذشته بوده است، بیان داشت: خوشبختانه در دوره مدیریت جدید با برنامه ریزی صورت گرفته از مجموع ۱۷ هزار پرونده مسن در استان، تعداد ۱۴ هزار فقره مختومه شده و در حال حاضر حدود سه هزار پرونده دیگر باقی مانده که با برنامه ریزی‌های بعمل امده این پرونده‌ها در اسرع وقت تعیین تکلیف خواهد شد.

حکم حادثه تروریستی خرم‌آباد صادر شد

وی همچنین کاهش جمعیت کیفری در استان را یکی دیگر از برنامه‌های مهم دستگاه قضا در استان برشمرد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته تعداد دو هزار و ۶۶۲ نفر زندانی مشمول بخشنامه مورخ ۹۹/۱/۳۰ ریاست قوه قضائیه شده‌است.

رییس کل دادگستری لرستان، همچنین با اشاره به سیاست کیفری استان، پیگیری و تعیین تکلیف سریع توام با تعیین مجازات‌های قاطع و اثر بخش در پرونده‌های مهم مانند اختلاس، قتل عمد، تصرفات اراضی ملی و… را از دیگر برنامه‌های مدنظر دستگاه قضائی در استان عنوان کرد و گفت: با بررسی‌های صورت گرفته تعداد ۴۰ عنوان مجرمانه در استان احصا شده و به طور جدی و بدون اغماض با مجرمین و مرتکبین این جرائم برخورد خواهد شد.

رییس کل دادگستری لرستان همچنین دستگیری قاتلین فراری بعد از چند سال از سوی دستگاه قضائی را یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته و دستاورد دوره مدیریت جدید عنوان کرد و طی ۹ ماه گذشته بیش از ۲۲ نفر قاتل فراری دستگیر شده است.

رزم گفت: در ابتدای سال ۹۸، موجودی پرونده‌های استان ۵۰ هزار و ۸۷۰ فقره بوده و در طول سال نیز ۲۸۱ هزار و ۵۶۰ فقره پرونده به دستگاه قضائی استان وارد شده است که با تلاش شبانه روزی همکاران قضایی و اداری تعداد ۲۹۴ هزار و ۵۳۹ فقره پرونده در سال گذشته مختومه شده و تعداد ۱۳ هزار فقره نیز از مجموع پرونده‌های گذشته و موجودی ابتدای سال ۹۸ مختومه شده و موجودی استان به ۳۷۰۰۰ تقلیل یافته است.

وی افزود: در سه ماهه اول سال ۹۹ تعداد ۵۶ هزار و ۹۵ فقره پرونده به دادگستری کل استان وارد شده و این در حالیست که در همین مدت تعداد ۵۷ هزار و ۷۲۹ پرونده مختومه و با این اوصاف یکهزار و ۶۳۴ پرونده از ۳۷ هزار پرونده گذشته را نیز مختومه گردیده است./ایلنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا