اجتماعیقضایی

پشت پرده همسرکشی آقای شهردار

خبرمهم: خرداد سال گذشته خبر قتل میترا استاد همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران تبدیل به تیتر یک اخبار شد.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم، ۷ خرداد سال گذشته بود که خبر قتل میترا استاد توسط همسرش محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران و وزیر آموزش و پرورش در کمتر از چند ساعت تبدیل به تیتر یک اخبار ایران شد. میترا استاد همسر دوم محمدعلی نجفی با اصابت گلوله از سوی همسرش در خانه به قتل رسید و پس از آن رسیدگی به پرونده وی آغاز شد.

جسد غرق در خون استاد توسط پسر ۱۳ ساله اش هنگامی که از مدرسه به خانه برگشته بود پیدا شد و با پلیس تماس گرفت و این اتفاق را گزارش داد؛  تحقیقات برای پیدا کردن مظنون اصلی پرونده ادامه پیدا کرد و در عصر همان روز خبر‌های تایید نشده درباره قتل میترا استاد به دست نجفی مطرح شد.

پس از چندساعت نجفی به اتهام قتل همسر دوم خود در خیابان وحدت اسلامی دستگیر شد نجفی برای معرفی خود به آگاهی شاپور مراجعه کرده بود و در اولین واکنش درباره قتل همسر خود علت را اختلافات خانوادگی بیان کرد.

کلاف سردرگم قتل میترا استاد زمانی پیچیده‌تر شد که یکی از خبرنگاران از قصد استاد در روز قتل برای مصاحبه با این رسانه خبر داد.

گزارش عید// نجفی اوین نشین شد/ سیر تا پیاز پرونده قتل توسط شهردار سابق تهران

میترا استاد قصد داشت تا اسرار زندگی را رسانه‌ای کند

نجفی در واکنش به قتل استاد گفت که وی قصد داشت تا اسرار زندگیشان را رسانه‌ای کند و نجفی را به صورت مداوم در فشار قرار داده، اما جای سوال است که این اسرار چه بوده که نجفی برای مسکوت ماندن آن‌ها دست به ماشه گذاشته است.

نجفی پس از دستگیری در اولین واکنش درباره چرایی قتل همسرش از قصد خود برای ترساندن استاد خبر داد و گفت: من با همسرم در حال بحث بودم و هنگامی که او به حمام رفت پشت سرش برای ترساندن اسلحه را بالا بردم، اما با یکدیگر گلاویز شدیم از آنجا که اسلحه آماده شلیک بود تیر در رفت.

البته پس از آن مادر مرحوم استاد از مشکل دخترش با نجفی خبر داد و گفت: دخترم همیشه می‌گفت که با نجفی اختلاف دارد وقتی روز قبل از حادثه ساعت چهار و نیم بامداد به برادرش پیام داد که تا همان ساعت با نجفی درگیر بوده است.

البته پس از مادر میترا استاد پسرش هم از اختلاف مادرش با نجفی صحبت کرد و گفت: نجفی دست بزن داشت و چندین مرتبه قصد کتک زدن مادر مرا داشته و حتی یک بار که خواستم مانع او شوم دستم را شکست.

پس از اعتراف نجفی به قتل او به عنوان متهم اصلی شناخته شد و خانواده استاد از قصاص صحبت کردند و سرانجام در ۲۲ تیر ماه اولین جلسه رسیدگی به پرونده نجفی برگزار شد که مشخص شد که ۵ تیر از اسلحه نجفی شکلیک شد.

قاتل پس از شلیک برای زیارت مزار پدرش به قم رفت و سپس  برای معرفی خود به تهران بازگشت، اما بر اساس گزارشات مشخص شد که اسلحه نجفی تا ۲۷ بهمن سال گذشته مجوز داشته است.

گزارش عید// نجفی اوین نشین شد/ سیر تا پیاز پرونده قتل توسط شهردار سابق تهران

خانواده استاد، نجفی را بخشیدند

پس از تشکیل پرونده و برگزاری جلسات رسیدگی به آن خانواده اولیای دم به صورت مکرر خواسته اصلی خود را قصاص اعلام کردند، اما پس از ۳ جلسه رسیدگی به پرونده، خانواده مرحوم استاد از خون خواهرشان گذشتند و مسعود استاد برادر مرحوم استاد در صفحه شخصی خود خبر از بخشش نجفی داد.

اما این پایان ماجرای نجفی نبود و پس از بخشش قصاص نجفی به نظریه کارشناسی اعتراض وارد کرد به دنبال این اعتراض بار دیگر دادگاه نجفی تشکیل شد.

عمده صحبت نجفی در جلسه دادگاه این بود که به صورت مستقیم به استاد شلیک نکرده بلکه پس از کمانه کردن با دست مقتول به بدن او وارد شده است.

اما با وجود آنکه نجفی به حکم دادگاه و نظریه کارشناسی اعتراض کرد، اما دادگاه دلیل نجفی برای عدم سوء نیت در تیراندازی را نپذیرفت و دادگاه نجفی را به اتهام قتل به ۶ سال و نیم حبس و برای نگهداری غیرمجاز اسلحه به یک سال و ۳ ماه حبس محکوم کرد./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا