حوادثقضایی

دلار سیاه ترفند تاجر قلابی برای سرکیسه کردن زنان

خبرمهم: تاجر قلابی اهل تركیه و مترجمش كه به بهانه خرید طلای زنان به دو برابر قیمت، به آنها دلارهای سیاه می‌دادند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

به گزارش بخش حوادث سایت خبرمهم، اوایل پاییز امسال زنی با حضور در شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از تاجر ترکیه‌ای و همدستان وی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. با دستور بازپرس عظیم سهرابی، پرونده برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی تهران ارسال شد. شاکی در جریان تحقیقات پلیسی گفت: «روز حادثه سوار خودروی پژو ۴۰۵ مسافربر شدم و بعد از مسافتی دو مسافر سوار شدند. آنها با هم به زبان ترکی استانبولی حرف می‌زدند که بعد گفتند که یکی تاجر و دیگری مترجم او است. آمده‌اند ایران و ساعاتی دیگر به ترکیه بازمی‌گردند. آنها طلاهایم را دیدند و گفتند که چون مرد تاجر برای همسرش هدیه‌ای نخریده از طلاهایم خوششان آمده و طلاها را دو برابر قیمت خریداری می‌کنند و به جایش دلار می‌دهند که فریبشان را خوردم و طلاها را به آنها فروختم و ۵۰۰۰ دلار گرفتم. بعد که پیاده شدم و آن را برای فروش به صرافی بردم تا دوباره طلا بخرم متوجه شدم دلارها ارزش مالی  ندارند و سرم کلاه رفته است.»
بعد از این شکایت، زنان دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. با گذشت پنج ماه از این ماجرا چند روز پیش راننده‌ای که با متهمان فراری همدست بود شناسایی و بازداشت شد. بررسی سوابق شهرام ۳۰ساله نشان می‌داد که او سابقه‌دار بوده و بعد از آن‌که آزاد شده به عضویت در این باند خلافکاری درآمده که در ادامه تحقیقات گفت: «تازه از زندان آزاد شده و به قهوه‌خانه محله‌مان رفتم تا شاید از طریق افراد در آنجا کاری برایم پیدا شود که با فرشید که دوست قدیمی‌ام بود، رو‌به‌رو شدم. می‌‌گفت عضو یک گروه فامیلی و خانوادگی شده که همگی خلافکارند اما پول‌های کلان به دست می‌آورند. او و شهرام که دوستش بود زیر نظر یک خلافکار سابقه‌دار که کلکسیونی از جرایم را دارد، آموزش دیده‌اند. او می‌گفت که سرکرده باند حتی دست به زورگیری‌های خشن نیز می‌زند.»
وی افزود: «همراهشان شدم تاپولدارشوم. آن دو نفربا دستور سرکرده میانسال و استاد خلافکاری که به نام شروین معروف بود فعالیت مجرمانه انجام می‌دادند. طبق نقشه سرکرده باند من به عنوان مسافربر خانم‌ها را سوار می‌کردم و بعداز طی مسافتی دو همدستم سوار می‌شدند. آنها با معرفی خود به عنوان تاجر و مترجم، نقشه را اجرا کرده و دلارهای سیاه جعلی را به جای دلار واقعی به طعمه‌ها می‌دادند.»
تحقیقات پلیسی برای دستگیری سرکرده باند و دو همدست فراری‌اش ادامه دارد . /جام جم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا