اجتماعیاستانیاقتصادیقضایی

بیگانگان گره از کار کدام کشور بازکرده اند؟/ باید به داشته‌ها و سرمایه انسانی خودمان توجه کنیم

خبرهای فوری: رئیس قوه قضاییه گفت: چرا نگاه ما به دستان بیگانگان است، بیگانگان گره از کار کدام کشور بازکرده اند؟ باید توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به داشته‌ها و سرمایه‌های انسانی خود داشته باشیم.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرهای فوری، آیت الله رئیسی در جمع خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم استان یزد در مسجد روضه محمدیه و در جوار قبر سومین شهید محراب، آیت الله صدوقی، اظهار داشت: برای بنده توفیقی است که در این مکان مقدس که یادآور فریادهای شهید گرانقدر آیت الله صدوقی(ره) و یادآور دلدادگی‌های جوانان این استان و مرزوبوم به اباعبدالله الحسین(ع) و یادآور روزهای آغازین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و یادآور علم و معرفت افزایی است حضور پیدا کنم.

رئیس قوه قضاییه گفت: حضور در جمع نورانی خانواده معظم شهدا برای بنده افتخار بزرگی است و نکات ارزشمند همسر شهید مدافع حرم که از سوز دل فرمودند بسیار ارزشمند است و خداوند به همه ما مسئولان توفیق ادامه راه شهدا را عنایت فرماید.

رئیسی ادامه داد: شهید سلیمانی به عنوان یک مکتب پیش روی ماست و باید به شاخص‌های این شهید توجه کنیم و از خداوند بخواهیم ما را شاکر قرار بدهد که قدر نعمت را بشناسیم‌ و آنجایی که او می‌پسندد به کار ببریم.

وی گفت: شهید سلیمانی در مکتبش اولین شاخصه‌اش شناخت نعمت‌های الهی و شکرگزاری آن بود و او در شناخت زمان، مکان، دشمن و دشمن‌ستیزی آن را به کار می برد، شهید سلیمانی به عنوان یک شاخص، بسیار خالص بود و برای خدا عمل می‌کرد و اگر بخواهیم شخصیت او را در چند نکته خلاصه کنیم، آن ایمان به خدا، اخلاص، دیدن خدا و اتکال به ذات حق است. او خدا را دید و قدرتی را غیر از خدا به رسمیت نشناخت و همان رمز موفقیتی بود که امام به ما آموخت و رهبر انقلاب شهید سلیمانی را شاگرد مکتب امام نامید.

رئیسی اظهار داشت: امام دو شاخص اتکال به خدا و اعتمادبه‌نفس را به ما آموخت و قدرت لایزال الهی در همه عالم پیداست و مدعیان قدرت در عالم قدرتی ندارند و سید حسن نصرالله به قدرت پوشالی و تارعنکبوتی اسرائیل اشاره کرد نه یک شعار و نه یک حرکت ژورنالیستی بلکه با عمق جان گفت قدرت شما مدعیان قدرت، عنکبوتی است، نصرت به دست خداست و امروز شهید سلیمانی به عنوان مکتب به همه ما می‌آموزد« ان الله بکل شیء قدیر».

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: کسانی که داشته‌های خود را کم می‌دانند بدانند که ما می‌توانیم و شهید سلیمانی شاخص « ما می‌توانیم» بود و امروز با شاخص شهید حججی‌ها می‌توان ریشه داعش را کند و به نتیجه رسید.

وی گفت: شهید سلیمانی یک استراتژیک بسیار قوی بود و در فعالیت نظامی خود حرکت خوبی داشت یک دیپلمات عالی بود و یک نیروی متفکر بود و اندیشمند بود و ابزار نظامی را در خدمت اندیشه الهی قرار داده بود و او در مکتب پربار و حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب رشد یافت و او شاگرد این مکتب است و درگرو عمل به فرمایشات رهبر انقلاب بود و خود را سرباز ولایت می دانست تا رهنمودهای رهبر را عمل کند وچند بار منطقه را از حلقوم امریکایی‌ها نجات داد با همان روحیه جهادی خود.

رئیسی گفت: مکتب سلیمانی به ما می‌آموزد که همه فعالان عرصه‌های مختلف بدانند که می‌توانند با اتکال به خدا و اعتمادبه‌نفس از همه موانع عبور کرد و کسانی که تردید دارند که آیا موفق می‌شویم یا خیر؟ علی رغم تهدیدات با تکیه‌بر مکتب شهید سلیمانی بگویند «ما می‌توانیم» و بر همه موانع پیروز می‌شویم.

وی ادامه داد: او قوت قلب شهدای مدافع حرم فاطمیون، زینبیون و حیدریون بود و یک فرمانده نبود و پناه خانواده شهدای مدافع حرم بود و اعتمادبه‌نفس و آرامش خانواده شهدا بود.

رئیسی گفت: به مسئولینی که دچار سستی شده بودند می گفت باقوت کار را دنبال کنید و نه تنها خودش قوت قلب داشت بلکه به دیگران هم قوت قلب می‌داد و او اقتدا به ابوالفضل(ع) کرد و علمدار انقلاب اسلامی شد و در مکتب شهید سلیمانی نه سستی و نه عدول از امر ولی راه ندارد.

وی ادامه داد: داعش یک جریان و یک گروهک تکفیری هست و دست‌ساخته پول های سعودی‌ها و اروپایی‌ها بود که منطقه از لوث وجودش پاک شد.

رئیس قوه قضاییه گفت: چرا نگاه ما به دستان بیگانگان است و بیگانگان گره از کار کدام کشور بازکرده اند؟ باید توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به داشته‌ها  و سرمایه‌های انسانی خود داشته باشیم.

رئیسی گفت: استان یزد از قدیم به داشتن مردم کارآفرین و سخت‌کوش مشهور بوده است و پرکاری و پرتلاشی از خصوصیات مردم یزد است و سرمایه آفرین هستند و زمینه‌های بسیاری برای کار و تلاش دارد و با همین نگاه به فرهنگ شهید سلیمانی و سلیمانی ها و شهدای مدافع حرم در عرصه اقتصادی نیز باید عمل کرد.

وی ادامه داد: ما در تحریم اقتصادی هستیم و باید چه کنیم؟ کسانی که در مذاکره میثاق شکن هستند آیا می شود با آنها مذاکره کرد و به قول رهبر معظم انقلاب همان مذاکره‌کنندگان شهید سلیمانی را ترور کردند.

رئیسی گفت: راه دوم دور زدن تحریم هاست و از کسانی که زندگی مردم را تسهیل می‌کنند باید تشکر کرد و راه سوم و راه انتخابی ما آن است که ما یک اقتصاد مقاوم داشته باشیم که هیچ تحریمی در این اقتصاد تأثیرگذار نباشد.

وی اظهار داشت: رهبری فرمودند ما باید به دنبال اقتصاد قوی باشیم و اقتصاد قوی اقتصادی است که توطئه‌های دشمن و تحریم‌ها بر آن تأثیرگذار نیست و در این استان اقتصاد گردشگری است و هم دربردارنده فرهنگ غنی است و هم در اقتصاد منطقه تأثیرگذار است و همه این ها با نیروی جوان ما امکان‌پذیر است و امر دست نایافتنی نیست و شدنی است.

رئیسی گفت: در حوزه هسته‌ای کاری که جوانان ما کرده اند کارستان بوده است و این صنعت بومی‌شده است و کسانی که جبهه‌ها را قدرتمندانه اداره کرده اند اقتصاد برای آنان شدنی است و می‌توانند قوی بشوند و راهکار برون‌رفت ما از مشکلات، اقتصاد قوی است و اقتصادی که به دست جوانان برومند ما گره‌گشایی شود و ماندگار باشد و با موانع افراد و توطئه دشمنان این اقتصاد نباید دچار تکان شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: ما در دستگاه قضایی خود را موظف می‌دانیم که کارآفرینان و فعالان اقتصادی امنیت اقتصادی وجود داشته باشند و مبارزه با فساد اقتصادی را دنبال می‌کنیم و این مبارزه خستگی‌ناپذیر با مفسدان را تا حصول نتیجه ادامه می‌دهیم و در گزارشات ارجاع، بازگشت میلیاردها تومان به بیت المال اعلام‌شده است و وظیفه ما به عنوان سرباز ولایت در دستگاه قضایی این است که مال حرام را از حلقوم حرام‌خواران بیرون بکشیم./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا