استانیتهرانحوادثقضایی

آزار ۲ دختر جوان از سوی خواستگاران قلابی

به گزارش بخش حوادث سایت خبرهای فوری،  پرونده دو جوان که به طور جداگانه متهم هستند به دو دختر به بهانه ازدواج نزدیک شده و آنها را مورد آزار قرار داده‌اند در حال رسیدگی است.

به گزارش خبرنگار ما، پرونده هر دو متهم بعد از صدور حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد اما قضات دیوان حکم یکی را تأیید و دیگری را نقض کردند.
در اولین پرونده که سال ۹۷ تشکیل شد، دختری جوان مدعی شد از سوی پسری به نام امید مورد آزار قرار گرفته ‌است. این دختر گفت: من در اینستاگرام با امید آشنا شدم. او عکس‌هایم را دیده و از من خوشش آمده‌ بود. هر وقت متن و عکسی منتشر می‌کردم برایم پیغام می‌گذاشت. این‌طور بود که با هم آشنا شدیم. او پیام داد از من خوشش آمده و دوست دارد مرا ببیند. من هم قبول کردم. ما با هم قرار گذاشتیم و یک بار همدیگر را دیدیم و به من گفت قصد دارد با من ازدواج کند به ‌همین ‌دلیل بود که قبول کردم دوباره با او دیدار کنم. وقتی با من تماس گرفت گفت می‌خواهد دوباره مرا ببیند و درباره مسئله مهمی صحبت کند؛ من هم سر قرار رفتم. وقتی سر قرار حاضر شدم، به من گفت مسئله‌ای برایش پیش آمده و نمی‌تواند سر قرار بیاید و از من خواست به خانه‌اش بروم. چون گفته بود مسئله مهم است من هم قبول کردم که بروم. وارد خانه که شدم امید را دیدم که اصلا حالت طبیعی نداشت. او به سمتم حمله کرد. هرچه التماس کردم فایده‌ای نداشت و مرا مورد آزار قرار داد. من هم تصمیم گرفتم از او شکایت کنم.
مأموران امید را با شکایت این دختر بازداشت کردند. امید تجاوز به‌عنف را رد کرد و مدعی شد دختر جوان خودش خواسته با او رابطه برقرار کند.
این جوان وقتی در برابر قضات قرار گرفت یک بار دیگر مدعی شد به دختر جوان تجاوز نکرده ‌است.
این در حالی بود که پزشکی قانونی تأیید کرد شاکی از سوی متهم مورد آزار و اذیت قرار گرفته ‌است. بعد از کامل‌شدن تحقیقات متهم پای میز محاکمه رفت. او گفت: قبول دارم با دختر جوان رابطه داشتم اما هیچ اجباری در کار نبود و من اصلا نمی‌دانم او چرا از من شکایت کرده ‌است.
در پایان با توجه به اینکه دختر جوان نتوانست به‌عنف‌بودن تجاوز را ثابت کند و از سویی با پای خودش به خانه متهم رفته ‌بود و آنها سابقه ارتباط با همدیگر را داشتند، قضات مرد جوان را از اتهام تجاوز به‌عنف تبرئه و متهم را به اتهام ارتباط نامشروع به صد ضربه شلاق و یک سال تبعید محکوم کردند. در نهایت این حکم در دیوان عالی کشور مورد تأیید قرار گرفت.
این در حالی است که دیوان عالی کشور حکم شلاق جوان دیگری را که او نیز متهم به تعرض است، نقض کرد.
براساس محتویات پرونده متهم که مردی جوان است وقتی در پی شکایت دختری جوان بازداشت شد، ادعا کرد این شکایت به دلیل انتقام‌گیری است و او به دختر جوان تجاوز نکرده‌ است.
دختری به نام مینا اسفند سال گذشته به پلیس گزارش داد پسری او را مورد تجاوز قرار داده‌ است. این دختر به مأموران گفت: من و سینا یک ماه قبل با هم آشنا شدیم. ما در خیابان همدیگر را دیدیم و سینا به من ابراز علاقه کرد. او گفت قصد دارد با من ازدواج کند. در مدت یک ماه آن‌قدر درباره ازدواج با من صحبت می‌کرد که هرگز باور نمی‌کردم بخواهد به من آسیبی وارد کند. او روز حادثه تماس گرفت و گفت منتظرم است تا با هم به تفریح برویم. سر قرار حاضر شدم و ترک موتور او نشستم و با هم به ‌سمت پارک سرخه‌حصار رفتیم. در آنجا به من حمله کرد و مرا مورد آزار قرار داد. دختر جوان به پزشکی قانونی معرفی و سینا نیز بازداشت شد. سینا گفته‌های شاکی را رد کرد و مدعی شد این دختر قصد انتقام‌گیری دارد. متهم گفت: من از مینا خوشم آمده ‌بود و به او نزدیک شدم و دوست داشتم با او ازدواج کنم اما مدتی بعد وقتی فهمیدم رفتارش را نمی‌پسندم و ممکن است در زندگی مشترک دچار مشکل شویم، از او جدا شدم. مینا برای اینکه از من انتقام بگیرد چنین شکایتی را مطرح کرد.
در جلسه رسیدگی به پرونده متهم باز هم تجاوز به دختر جوان را رد کرد. به این ترتیب قضات رأی بر برائت پسر جوان صادر کردند.
این حکم از سوی دختر جوان مورد اعتراض قرار گرفت. او در لایحه‌ای که برای دیوان عالی کشور ارسال کرده‌ بود، نوشت مدرکی دارد که ثابت می‌کند مورد تجاوز قرار گرفته‌ است. او پالتویی را ضمیمه لایحه کرد که آثاری از دی‌ان‌ای مرد جوان روی آن وجود داشت و نشان می‌داد تعرض به این دختر صورت گرفته‌ است. به‌این‌ترتیب دیوان عالی کشور حکم برائت مرد جوان را نقض کرد و پرونده یک بار دیگر برای رسیدگی مجدد به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد./شرق

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا