اجتماعیحوادثقضایی

ماجرای اسیدپاشی‌ در پارک خزانه چه بود؟

به گزارش بخش حوادث سایت خبرهای فوری، ساعت ۲۳ جمعه ۵ شهریور سال ۹۵ ماموران کلانتری۱۶۰خزانه درجریان یک تراژدی اسیدپاشی در خیابان ۲۴متری باستانی‌پور خیابان خسرو احمد پارک بازیافت قرار گرفتند .ماموران با حضور در صحنه با دو جوان ۲۹ و ۳۰ ساله به نام میثم و بهرام که در ماجرای اسیدپاشی از ناحیه صورت و بدن آسیب دیده بودند روبه‌رو و خیلی زود این قربانیان به بیمارستان شهید مطهری انتقال داده شدند.

در این مرحله تیمی از ماموران اداره ۱۶ پلیس آگاهی تهران به دستور قاضی شهریاری سرپرست وقت، دادسرای ناحیه ۲۷ تهران برای تحقیق وارد عمل شدند و میثم که قادر به حرف زدن بود صحنه اسیدپاشی را بازگو کرد. این قربانی اسیدپاشی به ماموران ماجرا را چنین شرح داده بود: درپارک نشسته بودم که صدای درگیری به گوش رسید و وقتی پیگیر ماجرا شدم دیدم که بهرام یکی از آشنایانم با مردی در حال دعوا است به همین خاطر با دوستانم برای میانجیگری و پایان دادن این درگیری دست به کار شدیم که ناگهان مرد غریبه مایع ظرفی که در دست داشت را روی ما ریخت که از شدت سوختن دیگر چیزی به یاد ندارم.

ماموران در ادامه تحقیقات به محل اسیدپاشی رفته و پی بردند که عامل اسیدپاشی شبانه مردی ۴۲ ساله به نام مجید است که همراه برادرش با بهرام درگیر شده و پس از اقدام سیاهش پا به فرار گذاشته است.در این مرحله تجسس‌ها برای دستگیری عامل این اسیدپاشی کلید زده شد و در حالی که مخفیگاه مجید تحت نظر بود این متهم صبح یکشنبه ۷ شهریور سال ۹۵ با مراجعه به پلیس آگاهی تهران خود را تسلیم ماموران کرد.این مرد ادعا کرد که در زمان درگیری سرگرم درست کردن خودرویش بود که بهرام و دوستانش به او حمله کرده و خودش نیز از ناحیه دست هدف اسیدپاشی قرار گرفته است و در این ماجرا بی‌گناه است.

*** تشکیل دادگاه بعد از سه سال

حالا با گذشت سه سال پرونده این اسیدپاشی در دادگاه کیفری یک استان تهران در روز سه‌شنبه ۲۶ آذرماه مورد بررسی قرار گرفت.
ابتدای جلسه دادگاه بهرام در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: من از ناحیه سر و صورت و بدن به شدت دچار سوختگی شده‌ام و یکی از چشمانم را هم از دست داده‌ام. ۵۰ روز در بخش آی سی یو بستری بودم و پزشکان امیدی به زنده ماندنم نداشتند اما معجزه‌آسا نجات یافتم.

من برای مجید تقاضای قصاص چشم و دریافت دیه را دارم. او در تشریح جزئیات دوئل اسیدی گفت: من و مجید از قبل با هم درگیری داشتیم . او به خاطر کینه‌ای که از من داشت به رویم اسید پاشید . سپس وکیل میثم که او نیز به همراه بهرام دچار اسیدپاشی شده بود ولی در دادگاه حضور نداشت در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: موکلم که از ناحیه گردن و دست دچار سوختگی شده است در دادگاه حاضر نیست و تقاضای دیه را مطرح کرده است .

*** انکار اسیدپاشی از سوی متهم

وقتی مجید روبه‌روی قضات ایستاد برخلاف اعترافات گذشته‌اش اسیدپاشی به بهرام را انکار کرد .او گفت‌: بهرام خودش پسر شروری است و چندین سابقه کیفری در پرونده‌اش دارد. سه سال و نیم قبل بهرام به محل کارم که یک گاراژ بود آمد و اقدام به شکستن شیشه‌های مغازه کرد. به همین دلیل از او شکایت کردم‌. دادگاه او را به یک سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد اما بهرام مدام من را تهدید می‌کرد تا شکایتم را پس بگیرم.

او حتی بارها عکس‌های قدرتنمایی‌اش را در فضای مجازی منتشر می‌کرد تا بچه‌های محل را بترساند اما چون نتوانست رضایت من را جلب کند به زندان محکوم شد. وقتی از زندان آزاد شد تهدیدم کرد که روزگارم را سیاه می‌کند . مجید درباره روز حادثه نیز می‌گوید: ساعت ۱۱ شب بود و من در گاراژ مشغول کار بودم که چند نفر به من حمله کردند .آن‌ها مرا کتک زدند حتی خودروام را آتش زدند و یک نفر روی بدنم اسید پاشید که از ناحیه گردن و کمر دچار سوختگی شدم. نمی‌دانم آن موقع چه کسی روی بهرام و دوستش اسید پاشیده است؟ من بی‌گناهم.

سپس وکیل مجید به قضات گفت: شاکی و متهم ( بهرام و مجید) سابقه درگیری داشته‌اند. متهم در آن درگیری خودش نیز دچار اسیدپاشی و سوختگی شده است. سوختگی روی سمت راست بدن موکلم نشان می‌دهد او نمی‌توانسته روی خودش اسید بپاشد. همچنین شاکی پسر شروری بوده و به همین خاطر دشمنان زیادی داشته و ممکن است یکی از دشمنان او اقدام به اسیدپاشی کرده باشد .در آن درگیری خودروی موکلم نیز دچار سوختگی شده و آتش‌نشانی اعلام کرده آتش‌سوزی عمدی بوده است. حتی موکلم نمی‌توانسته در آن درگیری خودش اقدام به آتش زدن خودرواش کند.

به همین دلیل به نظر می‌رسد او بی‌گناه است و شخص دیگری اقدام به اسیدپاشی کرده است. از دیگر سو ‌ به گفته مجید، بهرام از شروران محله بوده و بارها برای خواهر مجید مزاحمت ایجاد کرده و حتی یک بار شبانه تمام شیشه‌های منزل مجید را شکسته بوده و فیلمش را در اینستاگرامش منتشر کرده بوده است که بعد از شکایت مجید به زندان می‌افتد اما بعد از حبس باز هم مجید را تهدید می‌کرده و با قمه و شمشیر به تعمیرگاه او رفته بودند. در نهایت وکیل مجید با استدلال‌هایی که آورد اعتقاد داشت برای مجید به دلیل انتقام‌جویی پاپوش درست کرده‌اند.بنابر این گزارش، با پایان دفاعیات این وکیل، قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند. /هفت صبح

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا