اجتماعیقضایی

تعرض به اموال عمومی و خصوصی در اعتراضات، مورد قبول نیست/ مسئولان باید مردم را قبل از گرانی توجیه می‌کردند

خبرهای فوری: فعال اصلاح طلب گفت: اعتراض به تصمیمات قابل پذیرش است ولی اینکه در جریان اعتراضات، به اموال عمومی و خصوصی تعرض شود اصلاً مورد قبول نیست.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرهای فوری، احمد شریف دبیرکل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران، با اشاره به اعتراضات به افزایش قیمت بنزین در برخی از شهرهای کشورمان، گفت: اعتراضاتی که اخیراً پس از افزایش بنزین رخ داد مسبوق به سابقه است؛ برای مثال در دی ماه ۹۶ هم نظیر این اعتراضات را شاهد بودیم.

او ادامه داد: واقعیت این است که برای هرنوع تصمیم‌گیری کلان در سطح ملی باید حتماً زمینه‌‌‌سازی صورت گیرد و افکار عمومی نسبت به تصمیم مدیران ارشد جامعه توجیه شوند، اما متاسفانه خبر ناگهانی افزایش سه برابری قیمت بنزین در حالی که تا یک هفته قبل این افزایش قیمت توسط مسئولان دولتی انکار می‌شد باعث شد که مردم دچار نوعی بهت‌، حیرت و شوک شوند و نسبت به اصل تصمیم اعتراض کنند.

 دبیرکل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران گفت: البته طبق قانون اساسی و قوانین کشور اعتراض به تصمیمات به رسمیت شناخته شده و در آموزه‌های دینی ما هم اصل نهی از منکر یک اصل پذیرفته شده است، ولی اینکه در جریان اعتراضات، به اموال عمومی و خصوصی تعرض شود اصلاً مورد قبول نیست.

فعال اصلاح طلب خاطرنشان کرد: مدیریت فضای سیاسی در اغلب جوامع در دست احزاب است و آنها باید در فرآیند اعتراضات پاسخگو باشند اما متاسفانه در کشور ما به این صورت نیست. متاسفانه می‌توان گفت در کشور ما احزاب هیچ کاره هستند و اهمیتی به آنها داده نمی‌شود؛ موضوعی که باعث شده است تا افراد فرصت طلب و آشوب‌گر وارد اعتراضات شوند و از این فضا سوءاستفاده کنند و متاسفانه چهره زشتی از اعتراضات را به نمایش بگذارند. به طور طبیعی در این مسیر مسئولان نظامی و انتظامی باید به مسئولیت خود عمل کنند.

او تاکید کرد: ممکن است که در جریان این اعتراضات به افرادی هم صدمه وارد شود و جان خود را از دست دهند؛ موضوعی که واقعاً باعث تاسف است زیرا در این اعتراضات اخیر هم عده‌ای از نیرو‌های امنیتی نیرو جان خود را از دست دادند و هم برخی از معترضان که برخی از آنها خیلی دخالتی در این آشوب‌ها نداشتند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا