اجتماعیقضایی

خانم‌ها بدانند؛ مهریه غیرنقدی پول نمی‌شود

خبرهای فوری: اگر مهریه خانم چیزی غیر از سکه بهار آزادی باشد نمی‌توان پول آن را دریافت کرد.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرهای فوری،  برخی مواقع مهریه‌ها به جز سکه طلا هستند و گاهی اوقات زوجین تصمیم می‌گیرند تا وسیله  یا شی قیمتی و تزئینی دیگری را به عنوان مهریه خود قرار دهند.

یکی از متداول‌ترین مهریه‌هایی که زوجین انتخاب می‌کنند شاخه گل، شاخه نبات یا سفر است، اما گاهی اوقات این سوال پیش می‌آید که آیا می‌توان مهریه را تغییر داد و شاخه گل را تبدیل به سکه تمام بهار آزادی کرد یا خیر؟ و البته تبدیل شی به قیمت هم موضوع دیگری است که هنگام دریافت مهریه تبدیل به موضوع جدی می‌شود.

البته در پاسخ به این سئوال باید گفت که مهریه را نمی‌توان تغییر داد و اگر برای مثال گل رز به عنوان مهریه انتخاب شده باشد باید دقیقاً همان گل به عنوان مهریه به زوجه داده شود.

برخی مواقع خانم‌ها به اشتباه فکر می‌کنند که می‌توانند وجه نقد گل رز که به عنوان مهریه انتخاب شده است را به عنوان مهریه از همسر خود دریافت کنند، اما این موضوع اشتباه است و شوهر به رد قیمت گل‌ها بابت مهریه محکوم نمی‌شود.

توافق زوجین می‌تواند مهریه را تغیر دهد

البته اگر دو طرف به صورت دیگری با یکدیگر توافق کرده باشند و آن را در سند عقد و در محضر به ثبت رسانده باشند می‌توانند به جای دریافت شاخه گل وجه نقد را به عنوان مهریه از همسر خود مطالبه کنند.

هر مهریه‌ای که به صورت عقلانی و مشروع انتخاب شده باشد و در سند ازدواج نوشته شده باشد باید به همان صورت به زوجه تحویل داده شود یعنی حتی اگر یک کامیون گل رز هم به عنوان مهریه خانم انتخاب شده باشد باید به همان اندازه  تحویل زوجه داده شود. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا