قضایی

متهم ۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریالی بازار قطعات خودرو را بشناسید / تمام اتهامات گروه عظام خودرو

خبرهای فوری: نخستین جلسه رسیدگی به پرونده گروه عظام و قاچاقچیان قطعات خودرو به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرهای فوری، نخستین  جلسه رسیدگی به پرونده گروه عظام به اتهام در قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

این پرونده ۷ متهم دارد و متهم ردیف اول عباس ایروانی فرزند رضا، مدیر گروه عظام، متهم ردیف دوم امیر رضا رفیعی، فرزند پرویز، قائم مقام فروش گروه عظام، متهم ردیف سوم مرتضی روغنی‌ها فرزند علی، معاون امور بین‎الملل گروه عظام، متهم ردیف چهارم حامد خاتمی پور، فرزند اسماعیل، ترخیص کار گمرک، متهم ردیف پنجم مرداد علی کرم نیا، فرزند موسی، کارمند گمرک، متهم ردیف ششم حسن صفریان فرزند حسین، کارمند گمرک، متهم ردیف هفتم مهدی شهابی فرزند نصرالله، کارمند گمرک هستند.

در ابتدای جلسه قاضی صلواتی با اشاره به جرم متهمان بیان کرد که اتهام گروه عظام، قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو است.

شاه محمدی نماینده دادستان با اشاره به کیفرخواست گفت: متهم عباس ایروانی از طریق تبانی با مدیر بانکی و بدون صلاحیت و تودیع وثیقه موفق به اخذ تسهیلات کلان بانکی خلاف ضوابط از بانک‌های ملی مسکن و صادرات شده است و با توجه به دریافت تسهیلات توانسته چند شرکت تحت عنوان گروه عظام را برای مونتاژ و تولید قطعات خودرو تأسیس کند.

وی ادامه داد: متهم بیش از ۳ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی دارد و با نفوذ در شبکه بانکی اقدام به گشایش اسناد بانکی و واردات خودرو کرده است.

نماینده دادستان تشریح کرد: متهم با پرداخت رشوه به صاحب منصبان دولتی و ارتشاء در گمرک از طریق کم اظهاری تا سال ۹۵ وجوه کلانی را به صورت نامشروع تصاحب کرده است.

شاه محمدی ادامه داد: متهم ایروانی به افراد خود گفته تا از طریق پرداخت رشوه و کم اظهاری محصولات بنزین سوز را به عنوان محصولات گاز سوز معرفی کنند و به جای ۲۵ درصد تعرفه گمرکی تنها ۵ درصد را پرداخت کنند.

وی بیان کرد: استفاده از اسناد خلاف واقع برای فرار از حقوق واقعی مانند قاچاق در گمرک و همچنین اظهار کالا به گمرک با استفاده از شمول معافیت قاچاق حرفه‌ای به حساب می‌آید و این گروه عظام اقدام به انجام چنین کار‌هایی کرده‌اند.

نماینده داستان درباره اقدام گروه عظام بیان کرد: عباس ایروانی و مدیران و کارکنان دولتی گمرک با پرداخت رشوه تحت عنوان قاچاق حرفه‌ای فعالیت می‌کردند و اکنون تحت تعقیب کیفری هستند و محتویات این پرونده نشان می‌دهد که آن‌ها بیش از ۳ مرتبه با کالای به ارزش بیش از ۱۰ میلیون ریال کار خود را ادامه داده‌اند.

شاه محمدی تصریح کرد: ایروانی با ایفای نقش سرکردگی، خط و مشی برنامه‌ها را تعیین می‌کرد و تمام افراد خود را به تبعیت از او می‌دانستند.

در حال تکمیل…

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا