قضایی

خرید بنز و خانه در زعفرانیه با پول بانک سرمایه برای عمار صالحی فرزند فرمانده سابق ارتش

خبرهای فوری: متهم صالحی بیان کرد: من مدیرعامل شرکت تی‌وا بودم و در تاریخ ۲۰/۲/۹۳ از این شرکت خارج شدم و استعفا دادم. این متهم گفت: اینکه در آن تاریخ اسنادی را امضا و تسهیلاتی را دریافت کرده باشم، تکذیب می‌کنم.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرهای فوری، یکی از متهمان ادعا می‌کند «من از ملک شبهه‌دار استفاده نمی‌کنم» در حالی که از محل تسهیلات بانک سرمایه توسط آقای جهانبانی بنز ۶۵۰میلیون‌تومانی و ملک لوکس در زعفرانیه برای او خریداری شده است. مشروح جلسه دادگاه را به نقل از میزان می‌خوانیم:

سومین جلسه رسیدگی به اتهامات برخی دیگر از متهمان بانک سرمایه به نام گروه جهانبانی دیروز در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام و به صورت علنی برگزار شد.

نماینده دادستان به اذن قاضی در جایگاه حاضر شد و گفت: متهم یوسفی‌کوپائی در زمان اخذ تسهیلات رسما مدیرعامل نبود، اما او درخواست می‌دهد و البته از تیم هم جدا نمی‌شود.

وی افزود: متهم یوسفی در قسمت مدیریت بازرگانی شرکت تجارت نور ابرار مستقر می‌شود که منتهی‌الیه تسهیلات این شرکت بود و آقای یوسفی در سمت مهمی کار می‌کرد که پول‌ها دست او بود و مواردی وجود دارد که متهم یوسفی‌کوپائی متهم جهانبانی را به سمت اخذ تسهیلات هل می‌داد.

نماینده دادستان گفت: او (متهم یوسفی‌کوپائی) در مسئله ذی‌نفع بوده است؛ چراکه وقتی نهاده‌های دامی وارد کشور می‌شود از طریق شرکت کوثر درخشان در کشور توزیع می‌شود که پسر آقای یوسفی‌کوپائی عضویت هیئت‌مدیره این شرکت را داشت.

وی بیان کرد: متهم یوسفی‌کوپائی با توجه به اینکه مقصد وجوه تسهیلاتی بوده و متهم جهانبانی را به سمت اخذ تسهیلات هل می‌دادند و موارد دیگر نقش پررنگی داشته است. نماینده دادستان افزود: مسئله دیگر این است که بحث قضائی فعلی در حوزه کشف موضوعات احکام است. ما می‌خواهیم بدانیم اخلال صورت گرفته یا نه. در کشف موضوع ظن مطلق و یقین هم نداریم؛ شما می‌گویید باید بر اساس یقین احکام صادر شود، در حالی که پیامبر خدا هم این‌گونه نبودند و بر اساس بینات حکم صادر می‌کردند. شما نمی‌توانید یقین صددرصدی را قرار بدهید.

در این هنگام قاضی مسعودی‌مقام از متهم عمار صالحی خواست در جایگاه حاضر شود و بعد از تفهیم اتهام گفت: آیا اتهامات انتسابی را قبول دارید؟ متهم پاسخ داد: خیر.

قاضی مسعودی‌مقام گفت: دفاعیات خود را بفرمایید. متهم صالحی گفت: آنچه به من تفهیم شد در جلسه بازپرسی نهایی درباره اخذ تسهیلات ۵۰میلیاردتومانی بود، آیا در این باره توضیح بدهم؟

قاضی گفت: دفاعیات خود را مطرح کنید.

متهم صالحی بیان کرد: من مدیرعامل شرکت تی‌وا بودم و در تاریخ ۲۰/۲/۹۳ از این شرکت خارج شدم و استعفا دادم. این متهم گفت: اینکه در آن تاریخ اسنادی را امضا و تسهیلاتی را دریافت کرده باشم، تکذیب می‌کنم. قبل از حضور من در شرکت تی‌وا مقدمات اخذ تسهیلات انجام شده بود.

متهم صالحی مدعی شد: شرکت آرمانی متعلق به عمار صالحی نیست. من یکی از مدیران شرکت هستم.

در ادامه نماینده دادستان خطاب به متهم گفت: شما قائم‌مقام نور ابرار و مدیر شرکت تی‌وا بودید؛ چطور این قرارداد‌ها را امضا کردید؟ آ‌یا این هم جعل است؟ در اردیبهشت ۹۳ همچنین متهم صالحی به عنوان مدیرعامل شرکت جهان تجارت تیوا شخصا درخواست ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات می‌کند، مصوبه هم امضا می‌شود که در تاریخ ۱۵/۲/۹۳ انجام می‌شود؛ به فاصله دو روز و در ۲۲/۲/۹۳ هم واریز می‌شود.

وی بیان کرد: بعد از آن متهم صالحی به محضر می‌رود و وکالت می‌دهد به حسن جهانبانی برادر متهم جهانبانی و سهام خود را در شرکت تیوا به حسن جهانبانی واگذار می‌کند، بعد مدعی می‌شود در این شرکت هیچ‌کاره است. شما از شرکت خارج شدید در حالی که واقعی نبود و صرفا سهام خود را در شرکت تیوا به حسن جهانبانی واگذار کردید.

قهرمانی ادامه داد: متهم عمار صالحی مدعی می‌شود امضا‌ها همه جعل است. با اینکه موضوع محرز بود، اما ما به هیئت کارشناس ارجاع دادیم که آن‌ها اعلام می‌کنند همه امضا‌ها متعلق به عمار صالحی است. بعد از اعتراض متهم صالحی مجددا موضوع به کارشناسی سه‌نفره واگذار می‌شود و امضا‌ها دوباره تأیید می‌شوند.

وی اظهار کرد: متهم عمار صالحی در ۲۲/۲/۹۳ از شرکت خارج شده در حالی که این موضوع در ۲۴/۲/۹۳ بوده؛ شما در آن تاریخ چه‌کاره شرکت بودید که امضا می‌کردید. ده‌ها فقره در ۲۴/۲ است اگر با جهانبانی اختلاف داشتید چرا امضا می‌کردید؟ نماینده دادستان گفت: صالحی ادعا می‌کند من ملک شبهه‌دار استفاده نمی‌کنم در حالی که از محل تسهیلات بانک سرمایه توسط آقای جهانبانی بنز ۶۵۰میلیون‌تومانی و ملک لوکس در زعفرانیه برای او خریداری شده است.

قهرمانی ادامه داد: شما می‌گویید از جهانبانی طلب دارید، اگر این‌گونه است اسناد مالی بدهید. شما مدیرعامل شرکت توسعه آ‌رمانی هستید در حالی که این شرکت در بدو تأسیس ۹۸ درصد از سهامش متعلق به عمار صالحی و دو درصد متعلق به جهانبانی بوده است که بعد‌ها ۴۵ درصد سهام متعلق به آقای جهانبانی و فامیل‌هایش و ۵۵ درصد متعلق به عمار صالحی می‌شود.

وی بیان کرد: چطور از شرکت جهان تجارت تیوا متهم صالحی پولی را به شرکت تجارت نور ابرار و بعد به حساب شخصی متهم جهانبانی می‌ریزد و سپس چهار میلیارد تومان از حساب شخصی جهانبانی به شرکت توسعه تجارت آرمانی واریز می‌شود؟ چرا چهار میلیارد از پول بانک سرمایه به حساب شما می‌آید؟

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا