قضایی

برخورد شدید پلیس با محتکران کالاهای اساسی

خبرمهم: فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پلیس با محتکران به ویژه محتکران کالا‌های اساسی به شدت برخورد می‌کند و برای این منظور دستور ویژه‌ای صادر شده است.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پلیس با محتکران به ویژه محتکران کالا‌های اساسی به شدت برخورد می‌کند و برای این منظور دستور ویژه‌ای صادر شده است.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم، سردار اشتری گفت: برای مقابله با احتکار کالا قرارگاه امین تشکیل شده و اقدامات کنترلی نیز در ایستگاه‌های بازرسی محور‌های مواصلاتی، مرز‌های آبی و خاکی تشدید شده است.

او صبح امروز در نشست خبری در بندرعباس گفت: بخش عمده‌ای از کالاهای موردنیاز مردم احتکار شده و با اشراف و رصدی که صورت گرفته همکاران ما توانسته‌اند انبارها را شناسایی کرده و کالاهای موردنیاز مردم را در اختیار آنان قرار دهند، ما هنوز به سامانه‌های موردنیازمان در زمینه ثبت کالاهای اساسی موردنیاز مردم از تولید تا مصرف دسترسی نداریم و در این زمینه خلأهایی وجود دارد.

او گفت: در طرح سراسری مقابله با احتکار کالا‌های اساسی در چهار روز گذشته، ۶۹۰ تن روغن خوراکی، ۳۶۵ تن گندم و آرد، ۷۶ تن نهاده‌های دامی، ۲ هزار و ۵۹۳ تن شکر و ۱۶۴ تن برنج کشف شد.

به گفته فرمانده کل انتظامی کشور، در فروردین امسال ۱۱۷ فقره پرونده احتکار کالا به ارزش ۳ هزار و ۴۳۹ میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریال تشکیل و ۱۲۱ متهم دستگیر شدند.

سردار اشتری در خصوص آمار احتکار در سال ۱۴۰۰ نیز گفت: در این مدت هزار و ۶۳۷ پرونده احتکار به ارزش ۲۴ هزار و ۲۹۳ میلیارد ریال تشکیل و هزار و ۷۳۶ متهم دستگیر شدند.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: جلوگیری از قاچاق بیش از ۳ میلیون لیتر سوخت در دریا که عمدتا با درگیری با قاچاقچیان صورت گرفته، بخشی از این اقدامات است.

سردار اشتری امنیت مردم را خط قرمز پلیس اعلام کرد و گفت: شاخص‌ها نشان می‌دهد که در همه جرائم اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای نیروی انتظامی هرمزگان خوب بوده است.

فرمانده کل انتظامی کشور، هرمزگان را استانی با ضریب امنیتی بسیار بالا دانست و گفت: مردم هرمزگان هم همکاری بالایی با پلیس دارند و پلیس نیز با توجه به ظرفیت در اختیار، بیشترین خدمت را به مردم داشته است.

سردار اشتری ارسال پرونده الکترونیکی به مراجع قضایی را اقدام خوبی دانست که باعث افزایش دقت و صرفه جویی در کار و همچنین رسیدگی سریعتر به پرونده مردم می‌شود.

به گفته وی، بیش از ۷۰ درصد پرونده‌ها بصورت الکترونیکی به مراجع مربوط ارسال می‌شود.

سردار اشتری گفت: بیش از ۸۰ درصد از جرائم در حوزه سرقت کابل‌های برق کشف و سارقان دستگیر شده اند و شدت برخورد قضایی با آن‌ها می‌تواند در این زمینه بازدارنده باشد.

فرمانده کل انتظامی کشور همچنین صبح امروز از نمایشگاه نمونه دستاورد‌های پلیس هرمزگان در حوزه‌های مختلف بازدید کرد.

سردار اشتری ضمن گشت دریایی و ارزیابی عملکرد پایگاه‌های دریابانی، از پایگاه دریابانی سلخ قشم بازدید کرد.

سردار اشتری ظهر دیروز به منظور ارزیابی عملکرد یگان‌های انتظامی و دریابانی هرمزگان به استان سفر کرده است./باشگاه خبرنگاران جوان

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا