قضایی

پرونده مهرشاد سهیلی چه شد؟

خبرمهم: سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره جزییات حکم صادره برای مهرشاد سهیلی گفت: این پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال شد. حکم بدوی صادر و به سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، جزای نقدی و رد مال محکوم شده است. حکم بدوی است و در صورت قطعیت اجرا می شود.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم، ذبیح الله خداییان در پاسخ به سوالی درباره ملاقات مجازی زندانیان گفت: موضوع ملاقات برخط و تصویری خانواده زندانیان با انها دو سال در دستور قوه قضاییه است و زیرساخت ها فراهم شده ولی کامل نیست. البته در تمام زندان ها اجرا شده است و ۶۹ هزار و ۳۰۰ مورد ملاقات برخط و تصویری داشتیم. ترتیبی داده شده دادگاه ها هم بصورت برخط برگزار شوند و حدود ۲۷۸ هزار جلسه دادگاه بصورت ویدیو کنفرانسی برگزار شده و از اعزام  ۴۱۸ هزار زندانی به دادگاه ها خودداری شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اخطاری که شرکت  سایپا از سازمان بازرسی دریافت کرده است، گفت: مساله استانداردسازی خودروها با سلامت مردم در ارتباط است و خودروسازها باید توجه داشته باشند که کارشان با سلامت مردم ارتباط دارد. کشته شدن قریب هزار نفر در دو سه هفته یک فاجعه است که برخی ناشی از استانداردنبودن خودروهاست. دوبار هست که رهبری بر استانداردسازی خودروها تاکید می کند و  این تکلیفی برای همه مسولین است. اگر خودرویی استاندارد لازم را ندارد باید جلوی تولیدش گرفته شود و ما در سازمان بازرسی پیگیریم و هشدار هم دادیم.

وی درباره علنی برگزار شدن دادگاه‌های مفاسد اقتصادی گفت: تمام محاکمات ما اعم از اقتصادی و غیراقتصادی علنی است. علنی بودن هم به معنی انتشار محاکمات نیست. ما در ماه های اخیر به خصوص در دوره تحول محاکمات متعددی داشتیم که نه تنها علنی بوده بلکه منتشر شده است مثل بانک سرمایه. این طور نیست که جلسات دادگاه علنی نباشد. در دو سه ماه اخیر با تاکید ریاست قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی،   حدود ۹۶ پرونده در این مدت رسیدگی را کردیم و به صدور حکم قطعی منتهی شدند لذا برخورد با مفاسد  جدی و قاطع است و ادامه دارد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا