قضایی

پلتفرم‌ها از انتشار تصاویر خشونت‌بار وقایع اخیر منع شدند

خبرمهم: ساترا نظر به وقوع زنجیره‌ای از اقدامات خشونت‌آمیز در کشور و بازتاب گسترده رسانه‌ای این فجایع،خطاب به پلتفرم‌ها نشر هرگونه محتوا از تصاویر و صحنه مذکور، اعم از عکس و ویدئو را ممنوع اعلام کرد.

طبق اعلام روابط عمومی ساترا، نظر به وقوع زنجیره‌ای از اقدامات خشونت‌آمیز در کشور و بازتاب گسترده رسانه‌ای این فجایع، ساترا نسبت به نشر محتوا‌های خشونت‌بار توسط پلتفرم‌های کاربرمحور هشدار داد.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم،سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، پیرو انتشار تصاویر خشن امروز مربوط به قتل زن جوان توسط همسرش و بازنشر پرتعداد آن در فضای مجازی و در برخی از خبرگزاری‌ها، خطاب به پلتفرم‌ها نشر هرگونه محتوا از تصاویر و صحنه مذکور، اعم از عکس و ویدئو را ممنوع اعلام کرد.

با توجه به محتوای آسیب زای این تصاویر برای وضعیت سلامت جامعه و جلوگیری از آسیب‌های وارده از طریق نشر آن به امنیت روانی جامعه، ساترا به‌محض اطلاع، ممنوعیت انتشار این تصاویر را به پلتفرم‌ها ابلاغ کرد.

در همین راستا و طبق ممنوعیت اعلام شده توسط ساترا، رسانه‌های داخلی صوت و تصویر فراگیر از انتشار این تصاویر خودداری کردند./میزان

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا