قضایی

ورود دادگستری گلستان به پرونده تعرض به سبزی فروش گرگانی

خبرمهم: با ورود جدی دستگاه قضا، پرونده برخورد ماموران سد معبر شهرداری با سبزی فروش گرگانی بر روی میز هیئت حفظ حقوق شهروندی دادگستری گلستان قرار گرفت.

با ورود جدی دستگاه قضا، پرونده برخورد ماموران سد معبر شهرداری با سبزی فروش گرگانی بر روی میز هیئت حفظ حقوق شهروندی دادگستری گلستان قرار گرفت.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم، حیدر آسیابی با اشاره به اینکه دستگاه قضا کرامت انسانی را خط قرمز خود در اجرای قانون می داند، اظهار کرد: همواره به همه همکاران خود در دستگاه قضا و به ضابطین عزیز قضایی تاکید کرده ایم که در برخورد با تخلفات کرامت انسانی و رعایت حقوق شهروندی را مد نظر قرار دهند که الحمدالله در عمده موارد این موضوع به شکل صحیح و کاملی صورت می پذیرد.

وی با بیان اینکه پس از دریافت گزارش برخورد ماموران شهرداری گرگان با یکی از دستفروشان به این موضوع به صورت جدی ورود کردیم، افزود: این پرونده روی میز هیئت حفظ حقوق شهروندی دادگستری گلستان قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر اینکه هیئت حفظ حقوق شهروندی دادگستری گلستان برای بررسی ۶ پرونده موارد نقض حقوق شهروندی تشکیل جلسه داد، خاطرنشان کرد: علاوه بر این ۶ پرونده، موضوع برخورد ماموران سد معبر شهرداری گرگان با دستفروشان هم بررسی شد.

آسیابی افزود: دو تن از اعضای هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی دادگستری استانن مامور بررسی این موضوع شدند و نتیجه بررسی آنها مبنای اقدام قانونی دادگستری استان گلستان در تصمیم گیری نهایی خواهد بود.

وی با بیان این که محدوده عمل همه دستگاه ها را قانون تعیین می کند افزود: چارچوب برخورد با افراد حتی اگر متخلف و مجرم باشند باید بر اساس قانون و حفظ کرامت های انسانی و اسلامی باشد و این یک اصل اساسی و اصولی برای ما در جامعه اسلامی است.

به نظر می رسد رویکرد جدید دستگاه قضایی به ویژه در استان گلستان در رسیدگی سریع و اصولی به پرونده هایی که ضمن بازخوردهای اجتماعی، عدم رسیدگی به آنها موجب کاهش سرمایه اجتماعی خواهد شد می تواند به ارتقای سطح اعتماد مردم به دستگاه قضا و همچنین تحقق عدالت اجتماعی در جامعه کمک شایانی کند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا