قضایی

قوه‌قضائیه: زندانیان دارای مجازات نقدی عفو می‌شوند

خبرمهم: معاون قضایی قوه قضائیه گفت: مددجویانی که به دلیل جزای نقدی در زندان هستند، با تشخیص ریاست قوه قضائیه و نظر موافق مقام معظم رهبری عفو و آزاد خواهند شد.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق رحیمی شامگاه امروز در دیدار مسئولان عالی قضایی با مردم استان قزوین اظهار داشت: مددجویانی و زندانیانی که به دلیل جزای نقدی در زندان هستند، با تشخیص ریاست قوه قضائیه و نظر موافق مقام معظم رهبری عفو و آزاد خواهند شد.وی اضافه کرد: بنابراین چنین افرادی باید در اسرع وقت مشخصات خود را اعلام کنند تا پس از موافقت رهبر معظم انقلاب و رئیس دستگاه قضا در فهرست عفو و بخشش قرار بگیرند.
رئیس کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش سرکشی به زندان‌ها و مواجهه حضوری با زندانیان را از جمله وظایف مهم مسئولان قضایی استان‌ها دانست و ادامه داد: مدیران قضایی و قضات ما باید محکومانی که برای بیان مشکلات خود از فن بیان بی‌بهره هستند را شناسایی کرده و ضمن گفت‌وگوی صمیمانه آنها مشکلاتشان را تشخیص داده و نیازهای آنها را مرتفع کنند.
رحیمی یادآور شد: تأخیر در رسیدگی به پرونده‌های حقوقی و کیفری و همچنین تقاضای عفو زندانی‌ها ۲ موضوع اصلی مطرح شده از سوی مردم استان قزوین بود و بعد از این ۲ موضوع هم اجرای احکام قطعی از دغدغه‌های مردم قزوین بود.
رئیس دیوان عالی کشور هم در این دیدار با اشاره به مشکلات قضایی عدیده مردم استان قزوین گفت: با توجه به شکل متفاوت پرونده‌های حقوقی و کیفری راهنمایی‌های لازم را به مردم انجام دادیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مرتضوی‌مقدم افزود: مشکل حادی در پرونده‌های قضایی مشاهده نکردیم و پرونده‌های مربوط به استان را به مدیران قضایی استان قزوین واگذار کردیم. /تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا