قضایی

بازداشت ۱۳ دلال و محتکر نهاده‌های دامی

خبرمهم: دادستان تهران گفت: چند شبکه توزیع نهاده‌های دامی در استان‌های خوزستان، مازندران، مرکزی، قزوین و تهران شناسایی و ۱۳ دلال غیرمجاز در این خصوص دستگیر شدند.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم، علی القاصی مهر دادستان عمومی و انقلاب تهران در جلسه شورای عالی قضائی از تشکیل کارگروه ویژه نظارتی برای نظارت بر بازار مرغ توسط این دادستانی خبر داد و گفت: بر اساس تحقیقات میدانی و پرونده‌های قضائی، عدم نظارت نهادهای نظارتی موجب شده تا نهادهای دامی که با ارز دولتی وارد کشور می‌شوند به دست مصرف کننده واقعی نرسیده و در بازارهای سیاه با ارقام نجومی به تولید کنندگان عرضه شوند.دادستان تهران با اشاره به تشکیل پرونده «اخلال در بازار نهاده‌های دامی توسط واردکنندگان با ارز دولتی» در این دادستانی گفت: در همین راستا چند شبکه توزیع نهاده‌های دامی در استان‌های خوزستان، مازندران، مرکزی، قزوین و تهران شناسایی و ۱۳ دلال غیرمجاز در این خصوص دستگیر شدند که در خارج از سامانه بازارگاه وزارت جهاد کشاورزی اقدام به احتکار، گرانفروشی، ایجاد بازار سیاه و قاچاق نهاده‌های دامی نموده و موجب اخلال در امر تولید مایحتاج عمومی مردم را فراهم آورده بودند.

وی افزود: این افراد در تحقیقات اولیه به خرید و فروش نهاده‌های دامی چند برابر قیمت دولتی اعتراف کرده و در اغلب موارد متهمین مدعی شده‎اند که با جعل اسناد و پرداخت رشوه به مدیران استانی مرتکب این قبیل جرایم شده اند که تحقیقات در این خصوص و شناسایی عوامل احتمالی به ویژه در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در حال اجراست.

دادستان تهران همچنین از تشکیل تیم بازرسی مشترک با مدیریت دادستانی تهران و حضور نمایندگانی از دستگاه‌های ذی ربط تشکیل به منظور نظارت و بازرسی و حضور میدانی خبر داد. /عصر ایران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا