قضایی

دستگیری یک خانم با بیش از ۲۱۱ میلیون یورو تخلف ارزی

خبرمهم: رئیس پلیس امنیت اقتصادی: خانم ۳۰ ساله‌ای را دستگیر کردیم که با ثبت شرکت ۲۱۱ میلیون و ۶۰۹ هزار یورو برای واردات و صادرات گرفته، اما در جای دیگری هزینه کرده بود.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم، سردار محمد رضا مقیمی افزود: متاسفانه این گونه پرونده‌ها در حال افزایش است و معمولاً از افراد کم سن و سال برای این موضوع استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: در این پرونده یکی از بانک‌ها شکایتی داشت که خانمی برغم اینکه تمکن مالی نداشته و شناختی هم در حوزه مسائل اقتصادی نداشته است، توسط یکی از بستگان کارت بازرگانی اخذ می‌کند و با ثبت شرکت مبادرت به تاسیس شرکت واردات و صادرات می‌کند و همه مسئولیت را خودش متقبل می‌شود.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا ادامه داد: این خانم حدود ۱۹ فقره وکالت نامه تام الاختیار نیز برای افراد صادر می‌کند و ۵ شرکت واردات و صادرات نیز ثبت کرده است.
وی افزود: این خانم علاوه بر دریافت ۲۱۱ میلیون و ۶۰۹ هزاریورو ۹۱ میلیارد تومان نیز فرار مالیاتی داشته و مالیات پرداخت نکرده است.
سردار مقیمی ادامه داد: در این رابطه ۸ نفر نیز دستگیر شدند که کم سن و سال هستند و برای این خانم پرونده ۵۶۰ میلیارد تومانی تشکیل می‌شود و همچنین ایشان ۲ میلیارد تومان نیز رشوه داده است که این افراد نیز شناسایی شده اند.
سردرا مقیمی گفت: در اصل این موضوع پولشویی است و به این صورت شرکت می‌زنند و وارد مسائل ارزی می‌شوند و ارز‌های دریافت شده را مصرف نمی‌کنند و این پول‌ها را در واسطه گری و دلالی استفاده می‌کنند. /صداوسیما

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا