قضایی

انهـدام شبکه گسترده اخـلال در نظـام ارزی کشور / ۸ نفر از عوامل اصلی شبکه ‌در یزد دستگیر شدند

خبرمهم: عوامل اصلی شبکه گستـرده کلاهبـرداری و اخـلال در نظـام ارزی که فعالیت غیرمجاز اقتصادی داشتند در استان یزد شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم، سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان یزد، در ‌راستای برخورد با سوء‌استفاده‌‌های صورت گرفته در تعهدات ارزی، با اقدامات تخصصی اطلاعاتی و عملیاتی، ۸ نفر از عوامل اصلی شبکه گسترده کلاهبرداری و اخـلال در نظـام اقتصادی و ارزی کشور، شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شدند.

این شبکه با استفاده از شرکت‌های پوششی در خارج از کشور و صدور پیش فاکتورهای صوری، از بانک مرکزی بالغ بر ۱۵۰ میلیون یورو سوء استفاده نموده و با فروش آن در بازار آزاد، اقدام به تحصیل مال نامشروع و قاچاق ارز کرده است

براساس اعترافات و اسناد و مدارک پرونده، متهمان اقدام به تبانی و پرداخت رشوه، استفاده از کارت‌های بازرگانی و حساب های بانکی اجاره ای، پولشویی، تخلفات گمرکی، فرار مالیاتی و جعل اسناد حمل کالا کرده و از این طریق بیش از ده هزار میلیارد ریال از حقوق بیت المال را تضییع کردند.

 گردش حساب ‌های بانکی متعلق به شبکه مذکور بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بوده است که در ‌این عملیات، مقادیر قابل توجه‌ای ارز، اسناد بانکی، حواله های صوری و جعلی و مهرهای شرکت‌ های پوششی خارجی کشف و ضبط شد./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا