قضایی

کارگران هفت تپه چرا بازداشت شدند؟

خبرمهم: دادستان شوش با تایید خبر بازداشت تعدادی ازکارگران نیشکر هفت تپه، گفت: چند روز پیش تعدادی افراد سودجو با راه اندازی تجمعات کارگری و ایجاد ناآرامی، با دستورقضایی قاضی کشیک بازداشت شدند

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم،  مصطفی نظری گفت: با پیگیری‌های دستگاه قضائی استان خوزستان، کارگران شرکت نیشکر هفت تپه حقوق خود را تا مرداد ماه دریافت کردند و مابقی حقوق آنان با پیگیرهای صورت گرفته نیز به تدریج پرداخت می‌شود.

وی در خصوص علت بازداشت تعدادی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه نیز افزود: چند روز پیش تعدادی افراد سودجو و فرصت طلب با راه اندازی تجمعات کارگری و ایجاد هیاهو جلوی در کارخانه و جلوگیری از ورود مدیر اجرایی کارخانه، باعث ایجاد ناآرامی و اغتشاش شدند که با دستور قضائی قاضی کشیک بازداشت شدند لذا با توجه به عدم توانایی ارائه وثیقه در نظر گرفته شده، هنوز در بازداشت به سر می‌برند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش در ادامه اظهار کرد: با توجه به فصل تولید و بهره برداری کارخانه و منویات مقام معظم رهبری که امسال را سال جهش تولید نامگذاری کرده‌اند و همچنین تأکیدات رئیس قوه قضائیه در خصوص حمایت از تولید ملی، با هرگونه ایجاد ناامنی و ممانعت از تولید، برخورد قانونی مناسب می‌شود.

نظری تصریح کرد: حقوق و دستمزد شهریورماه کارگران آماده شده و به زودی پرداخت می‌شود و تا پایان سال پرداخت حقوق‌ها مستمرا و به روز انجام می‌شود لذا کارگران شریف شرکت نیشکر هفت تپه از این جهت دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی افزود: از کلیه کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی و مردم شهرستان شوش انتظار داریم با همدلی، اجازه ندهند چرخ کارخانه‌ها از حرکت باز بایستد و تولید متوقف شود.

نظری همچنین هرگونه انتشار ویروس کرونا در زندان دزفول را تکذیب و بیان کرد: هیچکدام از کارگران بازداشت شده شرکت نیشکر هفت تپه به کرونا مبتلا نشده‌اند و همگی در سلامت کامل هستند./مهر

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا