قضایی

بازداشت دختر دوچرخه‌سوار بدون حجاب!

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم، بازداشت زن دوچرخه‌سوار در یکی از شهرهای اصفهان! خبر کامل این بود: زنی که در روزهای اخیر در یکی از میادین شهر نجف‌آباد اقدام به قانون‌شکنی تعمدی کرده و در حین دوچرخه‌سواری به‌صورت علنی اقدام به کشف حجاب و تهییج احساسات شهروندان کرده بود، دستگیر شد. گفته می‌شود احتمال برنامه‌ریزی‌شده بودن این اقدام و طراحی صورت‌گرفته برای اقدامات پس از این قانون‌شکنی به‌صورت جدی در حال بررسی است و با توجه به شرایط فعلی کشور سازمان‌یافته بودن این تخلف دور از انتظار نخواهد بود. فرماندار نجف‌آباد نیز با تایید خبر بازداشت این فرد قانون‌شکن در این باره گفت: فردی که به‌تازگی در این منطقه اقدام به هنجارشکنی و توهین به حجاب اسلامی کرده بود دستگیر شده و انگیزه او از این اقدام در دست بررسی است.

تجمع اعتراضی به ناهنجاری

این اقدام با ناراحتی مردم نجف‌آباد همراه شده و واکنش جدی مردم را در پی داشته است که در همین راستا گروهی از مردم نجف‌آباد به‌دنبال قانون‌شکنی و عبور علنی این فرد از هنجارها، روز گذشته بعد از نماز ظهر و عصر، در میدان امام خمینی (ره)، تجمع خودجوشی اعتراض‌آمیز برگزار کردند. صدها نفر از مردم نجف‌آباد با اجتماع در مقابل مسجد جامع این شهرستان، مخالفت خود را با هنجارشکنی و بی‌حجابی توسط برخی از افراد اعلام کردند. این تجمع در پی هنجارشکنی بی‌سابقه روز دوشنبه یک دختر بی‌حجاب دوچرخه‌سوار در میدان امام خمینی (ره) نجف‌آباد و به شکل خودجوش و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد. امام جمعه نجف‌آباد ضمن قدردانی از حضور به‌موقع مردم همیشه در صحنه این شهرستان و مقابله با هنجارشکنان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مردم ولایتمدار و شهیدپرور نجف‌آباد با حضور در این تجمع اعلام کردند که ما زنده‌ایم و راه شهدا را ادامه خواهیم داد. حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی حسناتی با بیان اینکه مردم اینگونه حرکات ناشایست را از هیچ‌کسی نمی‌پذیرند و عوامل پشت صحنه آن را محکوم می‌کنند گفت: مردم با حضور به‌موقع در صحنه به دشمنان اعلام کردند که کور خواندند و نمی‌توانند به اهداف شوم خود برسند. وی ادامه داد: مردم نجف‌آباد با حضور خود به دنیا اعلام کردند که ما شهدای بسیاری را برای حفظ عزت، عفاف و حیا تقدیم کردیم و اجازه بی‌حرمتی به خون شهدا را به هیچ‌کس نمی‌دهیم. امام‌جمعه نجف‌آباد گفت: مسئولان باید طبق قانون و با رعایت عدالت و بدون تندی و حرکتی احساسی این موضوع را پیگیری و بررسی کنند و ریشه‌های اینگونه حرکات ناشایست را شناسایی کنند.

دوچرخه‌سواری ممنوع نیست

گفتنی است اردیبهشت ۹۸ خبری منتشر شد مبنی بر اینکه دادستانی اصفهان طی حکمی دوچرخه‌سواری بانوان را ممنوع اعلام کرد. بر اساس این حکم دادستانی اصفهان به نیروی انتظامی دستور داده است با دوچرخه‌سواری زنان برخورد جدی کند و مدارک شناسایی آنان را جلب کند و درصورتی‌که مدرک شناسایی نداشته باشند، دوچرخه آنان را توقیف و به پارکینگ منتقل کند. بازتاب این موضوع در فضا‌های مجازی با واکنش‌های متفاوتی مواجه شد تا جایی که معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، درباره این موضوع می‌گوید: دوچرخه‌سواری بانوان محدودیت قانونی ندارد و قانونی نداریم که دوچرخه‌سواری خانم‌ها را ممنوع کرده باشد. معصومه ابتکار می‌افزاید: دوچرخه‌سواری بانوان در فضا‌های ورزشی قطعا ممنوع نیست، مساله دوچرخه‌سواری از ابعاد و زوایای مختلف مهم است، زیرا بحث ورزش است، دولت در چارچوب قانون حرکت می‌کند و ما قانونی در این زمینه نداریم که آن کار را ممنوع کرده باشد، از قدیم خانم‌ها برای تردد از دوچرخه استفاده می‌کردند، نمی‌دانم به چیزی استناد شده است، از سوی دیگر دوچرخه، موتور نیست که بگوییم گواهینامه لازم دارد، از قدیم خانم‌ها برای تردد از دوچرخه استفاده می‌کردند؛ این وسیله بسیار سالم است، به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند و از طرفی بر سلامتی بانوان تاثیر‌گذار است. سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوالی درباره استفاده بانوان از دوچرخه و منع آن در اصفهان و موضع دستگاه قضا در این زمینه، گفت: آنچه در این زمینه از قول دادستان اصفهان نقل شد، یک برداشت ناقص از نظر و نامه دادستان اصفهان بود. آنچه ایشان در آن نامه اعلام کردند این نیست که دوچرخه سواری توسط بانوان مطلقا ممنوع است./آرمان ملی

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا