بین المللیقضایی

عامل کشتار مسلمانان در نیوزیلند به حبس ابد محکوم شد

خبرمهم: دادگاه نیوزیلند امروز (پنجشنبه) مردی را که با تیراندازی در دو مسجد این کشور ۵۱ تن از نمازگزاران را به قتل رساند، به حبس ابد بدون داشتن حق آزادی مشروط محکوم کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به گزارش روزنامه فرامنطقه ی القدس العربی چاپ لندن ، این اولین بار است که چنین حکمی در نیوزیلند صادر می شود.

« برینتون تارانت » شهروند استرالیایی ۲۹ ساله به اقدام تروریستی خود در سال ۲۰۱۹ اعتراف کرد که طی آن با تیراندازی در دو مسجد در « کرایست چرچ » نیوزیلند ۵۱ نمازگزار را به قتل رساند و سپس فیلم جنایت خود را به طور مستقیم در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر کرد.

اقدام تروریستی تارانت خونبارترین حادثه تیراندازی در تاریخ نیوزیلند به شمار می رود.

وی علاوه بر آن همچنین به دست داشتن در ۴۰ سوءقصد به جان افراد اذعان کرد.

« کامیرون ماندر» قاضی دادگاه عالی در کرایست چرچ گفت صدور حکم برای یک مدت مشخص برای وی کافی نیست.

ماندر در هنگام صدور حکم خطاب به تارانت افزود: جنایات تو آن قدر شرورانه است که اگر تا آخر عمر نیز در زندان باقی بمانی ، باز هم در حد و اندازه جرم و جنایتی که مرتکب شدی ، نیست.

به گفته بازرسان ، تارانت چندی پیش در دادگاه اظهار داشت که به طور برنامه ریزی شده برای کشتار مسلمانان مقیم نیوزلند اقدام کرده است به گونه ای که بتواند بیشترین تعداد قربانیان را از خود برجا بگذارد.

تارانت همچنین در هنگام محاکمه خود را به عنوان یک نژادپرست که خواهان حاکمیت نژاد سفید بر جهان است معرفی کرد . وی همچنین با حکم صادره علیه خود از سوی دادستان مبنی بر بازداشت مادام العمر بدون آزادی مشروط هیچ مخالفتی نکرد./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا