اجتماعیسلامتفرهنگیقضایی

درخواست دادستان کل کشور از رئیس جمهور/ ممنوعیت عزاداری در مساجد و تکایا رفع شود

خبرمهم: دادستان کل کشور از رئیس جمهور درخواست کرد ممنوعیت برگزاری مراسمات عزاداری در مساجد و تکایا را که مورد تصویب ستاد ملی کرونا نمی‌باشد را رفع نماید.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم، تنها چند روز مانده به آغاز ماه محرم و مراسم عزاداری به یکباره خبری در برخی رسانه ها منتشر شد که حکایت از ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در مساجد و تکایا و به طور کلی مکان های سرپوشیده داشت.

این خبر برای عزاداران و هیأت های مذهبی شوک بزرگی قلمداد می شد زیرا پیش از این گفته شده بود در تکایا و مساجد با ارتفاع بالای سقف برگزاری چنین مراسمی ایرادی ندارد.

حالا تنها با گذشت ۳ روز از آغاز ماه محرم الحرام حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور از رئیس جمهور درخواست کرده است از آنجا که ممنوعیت برگزاری مراسمات عزاداری در مساجد و تکایا توسط معاون وزیر بهداشت اعلام گردیده و جزو مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا نیست این ممنوعیت رفع گردد.

دادستان کل کشور گفته است با عنایت به اینکه ممنوعیت برگزاری مراسم در مساجد و تکایا و محیط های بسته جزو مصوبات ستاد ملی کرونا نبوده و به صورت ناگهانی توسط معاون وزیر بهداشت اعلام گردیده و انتقادات فراوانی را به همراه داشته است؛ لذا مقرر فرمائید برگزاری مراسم در مساجد و تکایا با رعایت همان دستورالعمل های بهداشتی مصوب مجاز اعلام شود./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا