استانیتهرانحوادثقضایی

محاکمه سارقی که قاتل شد

خبرمهم: سارق حرفه‌ای که با همدستی دوستش از مسافران سرقت مسلحانه می‌کردند در جریان یکی از سرقت‌ها با شلیک گلوله دوستش را به قتل رساند و صبح دیروز در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم، رسیدگی به پرونده سارق حرفه‌ای از اواسط سال ۹۷ با اعلام گزارش یک قتل با سلاح از سوی مسئولان حراست بیمارستانی در تهران آغاز شد. مأموران پلیس بلافاصله پس از حضور در بیمارستان متوجه شدند این جوان در حالی که با شلیک گلوله مجروح شده بود توسط دوستش به بیمارستان آورده شده، اما دوستش فرار کرده بود.

اعتراف به قتل

پس از آن هویت مقتول به‌نام مهران شناسایی شد و پدر او در جریان ماجرا قرار گرفت و در تحقیقات مدعی شد که به احتمال زیاد پسرم توسط سعید دوست قدیمی‌اش به قتل رسیده است چرا که آن‌ها روز حادثه باهم بودند. پس از اظهارات پدر مقتول تحقیقات از سعید آغاز و مشخص شد او از متهمان سابقه‌داری است که از سوی پلیس تحت تعقیب بوده است و سرقت‌هایش را هم به همراه مهران – مقتول پرونده – انجام می‌دادند.

به این ترتیب سعید بازداشت شد و در همان بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف کرد، اما مدعی شد که شلیک ناخواسته بوده و عمدی در کار نبوده است. این متهم ادعا کرد: دوستی من و مهران به سال‌ها قبل برمی‌گردد برای سرقت‌ها نیز مهران سوژه‌ها را پیدا می‌کرد و بعد از سوار کردن آن‌ها به خودرویمان با نشان دادن اسلحه و تهدیدشان از آن‌ها سرقت می‌کردیم.

روز حادثه پیش از آنکه بخواهیم کارمان را شروع کنیم، مهران از من پرسید که آیا سلاح همراهم است که من جواب مثبت دادم، اما او خواست تا آن را نشانش بدهم. من نمی‌دانستم که اسلحه مسلح است در هنگام در آوردن کلت از زیر لباسم بودم که به یکباره ماشه چکانده شد و گلوله به سینه مهران خورد و بعد از آن به‌سرعت او را به بیمارستان رساندم، اما چون می‌دانستم که از سوی پلیس تحت تعقیب هستم از بیمارستان فرار کردم. از سوی دیگر مأموران پلیس دریافتند متهم و همدستش ۹ فقره سرقت مسلحانه انجام داده‌اند.

متهم همچنین درباره چگونگی تهیه اسلحه نیز به مأموران گفت: من و مهران دوست مشترکی به‌نام شهرام داشتیم که مهندس بود و در جردن یک خانه ویلایی داشت. روزی به خانه او رفتیم و او اسلحه را که داخل جعبه زیبایی بود به ما نشان داد و گفت مادربزرگش اسلحه را که امریکایی و عتیقه بود به او هدیه داده است. ما هم اسلحه را سرقت کردیم.

همچنین در ادامه تحقیقات کارشناسان اسلحه‌شناسی اعلام کردند اسلحه دچار نقص فنی بوده و ادعای متهم مبنی بر اینکه ناخواسته گلوله شلیک شده ممکن است درست باشد.

در دادگاه چه گذشت؟

به این ترتیب کیفرخواست علیه متهم به اتهام قتل عمدی و ۹ فقره سرقت مسلحانه صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران ارسال و متهم صبح روز گذشته در دادگاه محاکمه شد. پس از قرائت کیفرخواست، اولیای دم درخواست قصاص کردند در ادامه با توجه به اینکه متهم موفق شده بود از ۸ شاکی خود رضایت بگیرد تنها یک شاکی در دادگاه حاضر شد و در حالی که در جایگاه قرار گرفته بود گفت: این متهم و دوستش به‌عنوان مسافر مرا سوار ماشین کردند، اما با تهدید اسلحه همه اموالم را دزدیدند و من حاضر به رضایت نیستم و به خاطر سرقت و آدم‌ربایی از او شکایت دارم.

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و عنوان کرد: من هیچ عمدی در قتل دوستم نداشتم. در مورد سرقت مسلحانه هم اتهامم را قبول دارم، ولی من تنها نبودم و سرقت‌ها را با همدستی مهران انجام دادم.

با این حال از کارم پشیمانم و از اولیای دم و مالباخته درخواست عفو و بخشش دارم. سپس وکیل متهم گفت: همان‌طور که کارشناسان اسلحه‌شناسی هم اعلام کردند، اسلحه نقص فنی داشته و شلیک ناخواسته بوده ضمن اینکه موکل من با مهران دوست بودند و هیچ بحثی هم بین آن‌ها نبوده بنابراین قتل شبه عمد بوده است. پس از پایان جلسه قضات برای صدور حکم وارد شور شدند./روزنامه ایران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا