اجتماعیاقتصادیقضایی

بازگشت٣هزار میلیارد از اموال بابک زنجانی

خبرمهم: سخنگوي قوه قضائيه با اشاره به آثار دوره تحول دستگاه قضا، از اقبال گسترده مردم از عملکرد اين دستگاه در سال98 در مقايسه با سال‌هاي گذشته خبر داد. غلامحسين اسماعيلي در ارتباط با آثار دوره تحول در قوه قضائيه در حوزه رضايتمندي مردم، اظهار کرد: در افکارسنجي‌هايي که انجام شد، عملکرد سال 98 در مقايسه با سنوات قبل شاهد اقبال گسترده مردم بوديم. سخنگوي قوه قضائيه افزود: آنجا که خيلي کم، آثار تحولي را ابراز کردند، گفتند، حدود 40 درصد از دوره‌هاي گذشته بهتر بود و تا 80 درصد بازخورد مثبت را داريم. اهم اظهارات سخنگوي قوه قضائيه در ادامه آمده است.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم، سامانه جدیدی را برای افکارسنجی از مردم راه‌اندازی کردیم. قریب به ۷۷ درصد کسانی که در این بازه زمانی کوتاه از طریق این سامانه اظهارنظر کردند، از عملکرد و رفتارها ابراز رضایت کردند. این یکی از ابزارهای مردمی شدن قوه قضائیه است.
در خصوص کوه‌خواری و ساخت ویلا در لواسانات اقدامات متعددی انجام دادیم که یک بخش آن اقدامات پیشگیرانه است. در لواسانات و رودبار قصران فشم متوجه شدیم زمینی بالغ‌بر ۲هزار هکتار متعلق به دولت به دلیل اینکه اقدامات لازم برای اخذ سند انجام نشده است، افرادی شروع به تصرف قطعه‌قطعه این زمینه بالغ بر ۲هزار و ۲۰۰ هکتاری کردند که این زمین را احیا کردیم. رسیدگی‌هایی قضایی در حوزه لواسانات انجام دادیم و به موضوع اراضی موسوم به کلاک ورود کردیم. سند این اراضی به وضعیت خود بازگشت و تمامی اقدامات غیرقانونی این اراضی ابطال شد و ساخت‌وسازها تخریب می‌شود.
جمعی از متولیان در خواب تشریف دارند، ماموریت ما این است که آنها را بیدار کنیم. بایستی زمینه‌های بروز این‌گونه مفاسد را از بین برد و در جاهایی که این تجاوز و تعدی را انجام می‌دهند مجازات‌های عبرت‌آموز را اعمال کنیم.
بابک زنجانی داخل زندان است و بخش زیادی از اموال وی به وزارت نفت تحویل داده شده است. نزدیک به ۳هزار میلیارد تومان از اموال بابک زنجانی به وزارت نفت تحویل داده شده است.
ارقام قابل‌توجهی از اموال و دارایی‌های به‌تاراج‌رفته از بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان با پیگیری‌های دستگاه قضایی بازگردانده شده است و در همین ایام یکی از متهمان این پرونده بخش قابل‌توجهی از این پول‌ها را به بانک بازگردانده است. بخشی از این پرونده هنوز درحال طی کردن فرایند قضایی است، خبر آزادی برخی محکومان این پرونده خبر کذبی بود.
برخی از این افراد {درپی اعطای مرخصی به زندانیان در ایام شیوع کرونا} به مرخصی آمدند، اما همه لیست اعلامی در داخل زندان هستند و هیچ تقلیلی در میزان مجازات این افراد انجام نشده است.
پرونده اکبر طبری از اولین پرونده‌هایی بود که در دوره مسئولیت جدید قوه قضائیه آغاز شد و کار تحقیقات مقدماتی این پرونده بیش از یک‌سال زمان برد و با تحقیقات کاملا دقیق، فنی و همه‌جانبه، ابعاد و زوایای این پرونده در مرحله دادسرا رسیدگی شد و یافته‌های خوبی هم به دست آمد، نهایتا بخش اصلی این پرونده که ناظر به ۲۱ نفر از متهمان است، با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده و مردم ما شاهد این هستند که چهار، پنج جلسه دادگاه تا الان برگزار شده است. ../آرمان ملی

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا