بین المللیفناوری

توئیتر حساب کاربری سفارت ایران در روسیه را مسدود کرد

خبرمهم: بخش رسانه‌ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه اعلام کرد که شرکت توئیتر بدون هیچ دلیلی حساب کاربری این سفارت به زبان روسی را مسدود کرده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  از سفارت ایران در مسکو، شرکت توئیتر تاکنون به درخواست سفارت کشورمان مبنی بر علت مسدود شدن این حساب پاسخ نداده است.

گفتنی است، توئیتر پیشتر نیز حساب کاربری چند خبرگزاری ایران را بدون هیچ دلیلی غیرفعال کرده بود.

خبرگزاری صدا و سیما چندی پیش از مسدود شدن حساب روزنامه جام جم خبر داده بود.

خبرگزاری فرانسه بیشتر از یک سال پیش به نقل از توئیتر مدعی شد که دلیل این اقدام ارسال پیام‌هایی توسط حساب‌های ایرانی بر خلاف سیاست‌های دولت آمریکا بوده است.

توئیتر و فیس‌بوک دو سال پیش نیز صدها صفحه و حساب کاربری مرتبط با ایران را بی دلیل و برخلاف اصل آزادی بیان که غربی ها مدعی آن هستند، مسدود کردند.

مسدود کردن حساب های ایرانیان توسط شبکه های اجتماعی که مقر آنها در آمریکا است از آنجا شدت گرفت که واشنگتن برخلاف عرف و قوانین بین‌المللی نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داد.

گوگل نیز تابستان پارسال دست به اقدام مشابه در یوتیوب با ادعای انتشار اخبار جعلی توسط کاربران ایرانی زد حال آنکه رویه مسدودسازی حساب های ایرانی نشان می‌دهد که گردانندگان این شبکه‌های غربی  تمایلی به شنیده شدن صدای دیگر ملت‌ها ندارند مخصوصا اگر این صدا مستقل و مخالف با آنچه واشنگتن می‌خواهد، باشد و آزادی بیان غربی در واقع تنها تا زمانی از سوی این رسانه ها پذیرش می‌شود که هم‌راستا با سیاست‌های کاخ سفید و مخالف با سیاست کشورهای مستقل از آمریکا باشد./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا