اجتماعیبین المللیسلامتفناوری

یک واکسن جدید کروناویروس وارد فاز آزمایش انسانی می‌شود

خبرمهم: یک شرکت آمریکایی که از سوی "بنیاد بیل و ملیندا گیتس" حمایت می‌شود، قصد دارد یک واکسن جدید کروناویروس را به فاز آزمایش انسانی وارد کند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  و به نقل از تک‌کرانچ، یک واکسن آزمایشی جدید پس از تایید “سازمان غذا و داروی آمریکا” (FDA)، به فاز انسانی آزمایش بالینی وارد می‌شود.

 این واکسن که محصول شرکت “Invio Pharmaceuticals” است، تحت برنامه موسوم به “داروی جدید تحقیقاتی” (IND) پذیرفته شد. Invio در نظر دارد تا در پی نتایج امیدوارکننده‌ای که از بررسی واکسن روی حیوانات به دست آمده است، این واکسن موسوم به “INO 4800 DNA” را به یک انسان تزریق کند و واکنش سیستم ایمنی او را مورد ارزیابی قرار دهد.

واکسن Invio با تزریق یک پلاسمید مهندسی شده مخصوص به بیمار منتقل می‌شود. پلاسمید، یک ساختار ژنتیکی کوچک و مستقل است که پس از تزریق آن، سلول‌ها می‌توانند پادتن مطلوب و مورد نظر را برای مقابله با یک عفونت خاص تولید کنند.

اگرچه واکسن‌های DNA در حال حاضر در دسترس قرار دارند و برای درمان بسیاری از عفونت‌های حیوانی توصیه می‌شوند، اما کاربرد آنها در انسان مورد تایید قرار نگرفته است.

این شرکت، پیشتر مرحله نخست پژوهش را در رسیدن به یک واکسن آزمایشی DNA برای درمان “کروناویروس مرس” (MERS- CoV) آغاز کرده و به نتایج امیدوارکننده‌ای دست یافته بود. بیماران تحت تاثیر این واکسن، سطح بالایی از پادتن را تولید کردند که برای مدت زیادی نیز دوام داشت. پس کار Invio ادامه پژوهش‌های قبلی این شرکت است.

شرکت Invio موفق شده است به سرعت، کار خود را گسترش دهد و هزاران دوز از INO- 4800 را در مدت کوتاهی تولید کند تا برای آزمایش در فاز یک و دو آماده شوند.

این شرکت علاوه بر حمایت بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی، بخش بزرگی از موفقیت خود را مدیون بنیاد بیل و ملیندا گیتس است.

اگر آزمایش‌ها به خوبی پیش بروند، Invio خواهد توانست تا یک میلیون دوز واکسن را تا پایان سال آماده کند و آنها را در آزمایش‌های گوناگون به کار ببرد./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا