اجتماعیاستانیاصفهاناقتصادیتبریزتهرانخراسانفارسفناوریقممازندران

وضعیت اینترنت‌ خانگی بهتر می‌شود؟

خبرمهم: نایب‌رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت از بهبود وضعیت عمومی سرعت اینترنت‌های خانگی خبر داد.

 به گزارش بخش فناوری سایت خبرمهم،  از روزی که خبر رسمی ورود ویروس کرونا به کشور منتشر شد، تاکنون شیوع بیماری کووید ۱۹ که میزبان این ویروس است، روند صعودی داشته و در حال گسترش است. به همین دلیل از آنجاکه حضور در مکان‌های عمومی از بیشترین احتمالات ابتلا به این ویروس و ابتلا به آن به آسانی با قرار گرفتن در معرض عطسه‌ها و سرفه‌های یک مبتلا و دست دادن با وی است، مسئولان سعی در کاهش حضور افراد در اماکن عمومی دارند.

اما در این روزها که حضور افراد در مراکز آموزشی، اداری و امکان عمومی کاهش یافته و بسیاری ماندن در خانه را ترجیح داده‌اند، برخی فعالیت‌های کاری خود را به‌صورت دورکاری انجام می‌دهند و دانش‌آموزان و دانشجویان هم از ابزارهای فناوری اطلاعات برای آموزش از راه دور استفاده می‌کنند، استفاده از دیتا افزایش یافته و این موضوع منجربه کاهش کیفیت اینترنت شده است.

از طرفی با توجه به اینکه کرونا در کشور مهار نشده و تعداد مبتلایان به این ویروس روزبه‌روز افزایش می‌یابد، بسیاری از کاربران خواستار امکاناتی از جمله اینترنت رایگان برای گذراندن این اوقات در منازل بودند؛ موضوعی که وزیر ارتباطات با آن موافقت کرد و از ارائه ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان ثابت خبر داد.

این اینترنت رایگان البته در مواردی منجربه افت کیفیت و نارضایتی کاربران شده بود. در این راستا سجاد بنابی -نایب‌رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت- در توییتر خود نوشت: امروز جلسه‌ی چهار ساعته‌ای با حضور وزیر ارتباطات و مدیران سازمان تنظیم مقررات و زیرساخت برای بررسی وضعیت سرعت اینترنت کاربران ثابت داشتیم. خلاصه وضعیت نشان می‌دهد ‏رشد مصرف کاربران دو برابر سه هفته پیش است.

وی توضیح داد: شرکت آسیاتک در ۱۰ استان با مشکل پرشدن ظرفیت خطوط انتقال بین استانی مواجه بود. این ظرفیت‌ها از سوی شرکت زیرساخت تامین و واگذار شد. شرکت نداگسترصبا (صبانت) با پرشدن شدید ظرفیت انتقال بین استانی و اینترنت مواجه بود و گراف‌های این شرکت نشان‌دهنده وضعیت بد کیفیت سرویس از ساعت ۱۴ هر روز تا ساعت ۱ بامداد بود. در حال حاضر، شرکت مخابرات ایران و زیرساخت در حال ارتقای مدارات انتقال این شرکت هستند.

‏ نایب‌رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: شرکت داتک هم با پر شدن شدید ظرفیت ارتباط بین مراکز مخابراتی درون‌شهری و نیز ارتباطات اینترنت مواجه بود. برای این شرکت نیز که پهنای باندش را از شرکت رسپینا تامین می‌کند، ارتقای مدارات آغاز شد. مخابرات استان اصفهان با مشکل فنی در بالانس ترافیک اینترنت بین لینک‌های فعلی مواجه بود که با تغییر تنظیمات و اصلاح بالانس، مشکل برطرف شد.

بنابی با بیان اینکه از مجموع بیش از ۱۴۰۰ مرکز مخابراتی کشور، تجهیزات انتقال شرکت مخابرات ایران در ۷۰ مرکز نیازمند ارتقای سخت‌افزاری است، افزود: حدود ۲۰ مرکز از این ۷۰ مرکز در استان کرمان واقع است. حل مشکل این ۷۰ مرکز که عمدتا کم‌ظرفیت هستند در مدت کوتاه قابل رفع نیست و باید خرید تجهیزات و نصب پیگیری شود. پر شدن ظرفیت ارتباطات اینترنتی شرکت‌های مخابرات استان خراسان رضوی و مخابرات استان تهران نیز با افزایش ظرفیت ارتباطات آن‌ها حل شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با ارتقاهای صورت‌گرفته، امشب وضعیت عمومی سرعت اینترنت‌های خانگی به مراتب بهتر از روز گذشته خواهد بود. این جلسه فردا نیز برگزار و وضعیت مجددا بررسی و اقدامات پیگیری خواهد شد./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا