اجتماعیسلامتفناوری

افزایش ظرفیت تشخیصی کشور در زمینه کرونا ویروس

خبرمهم: رییس روابط عمومی و امور بین‌الملل انستیتو پاستور ایران گفت: با دریافت ۵۲ هزار و ۸۰۰ کیت اهدایی سازمان جهانی بهداشت و ۱۵ هزار کیت اهدایی دولت چین طی دو روز گذشته به انستیتو پاستور ایران، ظرفیت تشخیصی کشور برای بیماری کرونا افزایش یافت.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرمهم،  دکتر احسان مصطفوی روز یکشنبه  افزود: انستیتو پاستور ایران به عنوان مسوول کمیته کشوری تشخیص کروناویروس، آموزش و هماهنگی آزمایشگاه های تشخیصی دانشگاه های دیگر کشور را نیز به عهده دارد.

وی افزود: علاوه بر دانشگاه های علوم پزشکی تهران، اراک و شهید بهشتی که در روزهای اول امکانات تشخیصی ویروس را دریافت کردند، انستیتو پاستور ایران آموزش ۲۲ آزمایشگاه دانشگاه های علوم پزشکی را در هفته گذشته انجام داد و کیت های تشخیصی لازم نیز در اختیار آنان قرار گرفت.

رییس روابط عمومی و امور بین الملل انستیتو پاستور ایران اظهار داشت: از این هفته تمام این بخش ها به طور رسمی آزمایش های دانشگاه های خود را انجام خواهند داد.
وی گفت: در فاز بعدی، آموزش های لازم به تعداد دیگری از دانشگاه های هدف داده می شود و کیت های لازم به آنها نیز عرضه خواهد شد./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا