اجتماعیفناوری

وزیر ارتباطات: ماهواره‌بر سیمرغ برای پرتاپ ماهواره ظفر به فضا، در سایت مستقر شد

خبرهای فوری: وزیر ارتباطات با انتشار پستی در صفحه توییتری اش از مستقر شدن ماهواره بر سیمرغ در سایت پرتاب ماهواره خبر داد.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرهای فوری،  محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در جدیدترین پست توییتری خود از مستقر شدن ماهواره بر سیمرغ در سایت پرتاب ماهواره خبر داد. وزیر ارتباطات ضمن تشکر از زحمات امیر حاتمی و همکارانش در این پروژه ،در پست توییتری خود نوشت:

«این هم از سیمرغ ایرانی

که در سایت مستقر شد. بیش از ۸۰تن وزنشه، ظفر رو تا ۵۳۰کیلومتری زمین خواهد برد. از لحظه شروع تا پایان عملیاتش، ۸دقیقه طول میکشه، ۸دقیقه‌ی نفسگیری که امیدوارم در پایانش به مدد حضرت زهرا (س) بتونیم تصاویر ارسالی ظفر رو دریافت کنیم

امیرحاتمی وهمکاران، خدا قوت»

وزیر ارتباطات: ماهواره‌بر سیمرغ برای پرتاپ ماهواره ظفر به فضا، در سایت مستقر شد

ماهواره بر سیمرغ یک ماهواره بر دو مرحله‌ای است که سوخت پشیران موتور آن سوخت مایع و می‎تواند ماهواره ‎هایی با جرم سنگین‌تر نسبت به ماهواره سفیر یعنی تا ۲۵۰ کیلوگرم را به مدار حدود ۵۰۰ کیلومتری زمین پرتاب کند. این موشک همچنین این توان را دارد که ماهواره‎‌هایی با جرم چند صد کیلوگرم در مدار‌های نزدیک به زمین تزریق کند.

طول ماهواره بر سیمرغ ۲۵.۹ متر است که ۱۷.۸ آن مربوط به مرحله اول و ۸.۱ متر آن نیز متعلق به مرحله دوم آن است. قطر مرحله اول این موشک برابر ۲.۴ متر و قطر مرحله دوم آن برابر ۱.۵ متر است. همچنین در زمان رونمایی رانش مرحله اول ۱۴۲ و مرحله دوم نیز ۷.۲ تن نیرو اعلام شد./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا