بین المللیفناوری

حمله هکرهای حامی دولت ترکیه به ۳۰ سفارتخانه‌، نهاد دولتی و امنیتی اروپا و خاورمیانه

خبرهای فوری: سه مقام امنیتی غربی گفتند، گمان برده می‌شود حملات سایبری اخیر علیه سازمان‌ها و سایت‌های دولتی در اروپا و خاورمیانه کار هکرهایی است که به نفع دولت ترکیه فعالیت می‌کنند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، به نقل از خبرگزاری رویترز، این هکرها دست کم ۳۰ سازمان از جمله وزارت خانه‌های دولتی، سفارتخانه‌ها و سرویس‌های امنیتی و همچنین شرکت‌ها و سایر گروه‌ها را مورد حملات سایبری قرار داده‌اند. قربانیان شامل سرویس های ایمیلی دولت‌های قبرس و یونان و مشاور امنیت ملی عراق هستند.

براساس گزارش منتشره این حملات شامل رهگیری ترافیک اینترنتی وب سایت‌های قربانیان است که بطور بالقوه هکرها را قادر به دسترسی غیرقانونی به شبکه‌های نهادهای دولتی و دیگر سازمان‌ها می‌کند.

به گفته دو تن از مقام های انگلیسی و یک مقام آمریکایی، این فعالیت ها دارای ویژگی‌های بارز یک عملیات جاسوسی سایبری تحت حمایت دولتی است که برای پیشبرد منافع ترکیه انجام شده است

این مقام‌ها گفته‌اند که نتیجه گیری بر اساس سه مولفه است: هویت و مکان قربانیان که شامل دولت های کشورهایی است که از نظر ژئوپلیتیکی برای ترکیه مهم هستند؛ شباهت با حملات پیشین که آنها می گویند از زیرساختی ثبت شده در ترکیه صورت گرفته و اطلاعات حاوی ارزیابی‌های اطلاعاتی محرمانه که آنها از ذکر جزئیاتشان امتناع کردند.

این سه مقام غربی گفتند که مشخص نیست کدام نهاد یا فرد مسئول این حملات است اما بر این باورند که موج حملات با هم مرتبط هستند چون از همان سرورهای قبلی استفاده کردند./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا