اجتماعیاقتصادیفناوری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛ نابودی ۴۰۰ میلیون شغل تحت تأثیر فناوری‌های نوین

خبرهای فوری: شریعتمداری گفت: پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ میلیون شغل تحت تأثیر فناوری‌های نوین از بین بروند که ۴۰ درصد آن‌ها قابل بازگشت هستند.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرهای فوری، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح مرکز ملی توسعه فناوری گفت: امروز برای بهتر شنیدن عمل کاشت حلزون انجام می‌دهند و مقام معظم رهبری در جلسات اخیر خود فرمودند: «من بیشتر می‌نشینم و گوش می‌دهم»، لذا من به همکارانم در دولت و دستگاه‌های اجرایی توصیه می‌کنم که بنشینند و خوب بشنوند و خوب ببینند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به دلیل خوب ندیدن خطا‌هایی می‌کنیم که باید آن‌ها را از بین ببریم.

او ادامه داد: امروز بحث‌های فلسفی در رابطه با ورود تکنولوژی به زندگی بشر تاریخ گذشته است و با بحث کردن در مورد آن زمان را از دست می‌دهیم.

شریعتمداری بیان کرد: ما ملتی قدیمی هستیم که اسلام را به عنوان یک ایدئولوژی پذیرفته‌ایم و هر موضوع جدیدی که به این ملت برسد و با فرهنگمان تطابق داشته باشد، مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امروز با استفاده از فناوری‌های نوین باید با طبیعت تعامل داشته باشیم و این تعامل باید در تمام حوزه‌ها تسری پیدا کند.

او گفت: امروز سهم منطقه از فناوری‌های نوین ۱۰۰ میلیارد دلار است و عربستان در این حوزه پیشتاز است، همچنین کشور امارات کشور کوچکی در جنوب خلیج فارس است که وزیر هوش مصنوعی منصوب کرده تا نشان دهد به اهمیت این موضوع پی برده است.

شریعتمداری گفت: امروز یک هزار و ۷۵۰ میلیارد دلار مجموعه سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌های نوین است و ۱۸ هزار میلیارد دلار اقتصاد پیرامون را تحت تأثیر قرار داده است و بر روی اقتصاد و تورم کشور‌ها نقش دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروزه اشتغال تحت تأثیر فناوری‌های نوین قرار گرفته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ میلیون شغل تحت تأثیر فناوری‌های نوین از بین بروند که ۴۰ درصد آن‌ها با کمک این بخش قابل بازگشت است.

او با بیان اینکه با توسعه فناوری صحبت از روابط کار به شکل امروز غیر ممکن است، گفت: وزارت کار با دفتر اینیگزو برای توسعه فناوری در کشور وارد مذاکره شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما قصد داریم حمایت از یک رسته شغلی با کمک وام و مجوز را به حمایت از یک گروه شغلی با مشارکت عمومی تغییر دهیم.

شریعتمداری ادامه داد: در این مسیر باید در حوزه آموزش و توسعه بازار با بخش خصوصی تعامل داشته باشیم و آن را واگذار کنیم و دولت به عنوان تسهیل‌گر وارد میدان شود./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا