فناوری

تکرار مجدد یک اشتباه توسط سامسونگ هنگام رونمایی از سری گلکسی‌ نوت ۱۰

خبرهای فوری: وب‌سایت Verge اعلام کرده که این موضوع را با سامسونگ در میان گذاشته و تولیدکننده کره‌ای نیز وجود چنین اشتباهی را تایید نموده است.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرهای فوری، چند روز پیش سامسونگ هنگام رونمایی از اسمارت‌فون‌های گلکسی‌نوت ۱۰ و گلکسی‌نوت ۱۰ پلاس خود و به‌عنوان مقدمه، ویدیویی رسمی از یک محصول جدید را منتشر کرد. در آغاز این ویدیو، صدای ضبط شده بر روی آن اعلام می‌کند که “به منظور کاهش حداقلی حواشی، استیل ضدزنگ و شیشه به‌صورت یکپارچه عرضه می‌شوند.”

با این‌حال در اعلامیه فوق یک اشتباه بزرگ وجود دارد. سری گلکسی‌نوت ۱۰ از آلومینیوم و نه استیل ضدزنگ استفاده می‌کند. وب‌سایت Verge اعلام کرده که این موضوع را با سامسونگ در میان گذاشته و تولیدکننده کره‌ای نیز وجود چنین اشتباهی را تایید نموده است.

مشکل بدتر این‌که بر اساس اظهارات وب‌سایت SamMobile، همین اشتباه در وب‌سایت سامسونگ نیز تکرار شده است. متن اولیه منتشر شده بر روی سایت به عبارت “استیل ضدزنگ بسیار براق” اشاره داشت و بعدها به “فلز بسیار براق” تغییر پیدا کرد. در ورژن جدید ویدیوی معرفی که امروز در کانال یوتیوبی سامسونگ منتشر شد؛ سطر مربوط به استیل ضدزنگ و شیشه کاملا حذف شده است. اگرچه محتوای ویدیو هیچ تغییری نکرد. سناریوی حقیقی احتمالا برای صاحبان سامسونگ گلکسی‌نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس مناسب‌تر خواهد بود؛ چرا که احتمال خش‌پذیری آلومینیوم در مقایسه با استیل ضدزنگ به‌مراتب کم‌تر است.

سامسونگ در زمینه سایر مشکلات مرتبط با سری گلکسی‌نوت ۱۰ نیز اقدامات ویرایشی فراوانی را اجرا کرد

اما این موضوع تنها اقدام ویراستاری اجرا شده توسط سامسونگ طی هفته جاری به‌شمار نمی‌رود. همان‌طور که روز گذشته نیز اعلام شد؛ پس از حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون از اسمارت‌فون‌های گلکسی‌نوت ۱۰ و گلکسی‌نوت ۱۰ پلاس، سامسونگ کلیه محتوای بازاریابی که احتمالا به‌نوعی با نمونه‌های موجود در قلمرو آی‌فون اپل مشابهت داشتند را از اکانت‌های خود در رسانه‌های اجتماعی حذف کرد. البته سامسونگ در زمینه کنایه زدن به آی‌فون و طرفداران آن سابقه‌ای پربار و درخشان دارد. برای مثال می‌توان به پیام بازرگانی منتشر شده توسط سامسونگ در سال ۲۰۱۱ اشاره کرد. این ویدیو برای اسمارت‌فون گلکسی S II تولید شد و جهت به تصویر کشیدن طرفداران منتظر برای آی‌فون ۴s از بازیگران مختلف استفاده کرد. در این تبلیغ چند نکته قابل‌توجه وجود داشت. یکی از افراد حاضر در صف خریداری گوشی می‌گوید: “در صورت عدم تغییر شکل ظاهری گوشی، مردم چگونه متوجه ارتقاء هندست من خواهند شد؟ هنگامی‌که یک شخص مخالف اعلام می‌کند که “من هرگز نمی‌توانم یک هندست سامسونگی را خریداری نمایم. من خیلی خلاق هستم.”؛ در این هنگام شخص مصاحبه‌کننده، کلام وی را قطع کرده و او را یک شخصیت استثنایی معرفی می‌کند.

سامسونگ همچنین کلیه تبلیغات ابتکاری با حضور یک هنرمند که در آن‌ها تلاش یک طرفدار اپل برای فروش آی‌فون X به مشتریان حاضر در اپل استور به تمسخر گرفته شده است را حذف کرد. در یکی از تبلیغات، مردی در حال قدم زدن به سوی فروشگاه سوال می‌کند که آیا بر روی مدل جدید آی‌فون نیز کماکان قادر به استفاده از هدفون‌های خود خواهد بود یا خیر. این ویدیو با هدف رونمایی از طرح مفهومی استفاده از یک دانگل منتشر شد. اپل پیش‌تر جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را از هندست‌های خود حذف کرد و این پیام بازرگانی، یکی از روش‌های سامسونگ جهت دست انداختن اپل برای انجام چنین اقدامی بود. با این همه سامسونگ در سری گلکسی S9 نیز از جک صوتی هدفون استفاده کرد و تا پیش از مقطع کنونی و معرفی هندست‌های گلکسی‌نوت ۱۰ و گلکسی‌نوت ۱۰ پلاس این مشخصه را حذف نکرد.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که سامسونگ چگونه در بیان مواد اولیه مورد استفاده برای قاب سری گلکسی‌نوت ۱۰ ضمن ویدیویی با حدودا ۳ میلیون بار پخش دچار اشتباه شده است. تکرار این خطا در تصاویر منتشر شده روی وب‌سایت شخصی سامسونگ بدان معناست که برخی کارمندان واحد بازاریابی کمپانی احتمالا طی روزهای آینده اوقات پر التهابی را پیش رو خواهند داشت. در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود که سامسونگ احتمالا در مقطعی از فرآیند توسعه هندست‌های نوت ۱۰ خود قصد داشته از استیل ضدزنگ استفاده کند. به‌هرحال اپل در تولید قاب‌های گوشی‌های آی‌فون X، آی‌فون XS و آی‌فون XS مکس از این ماده اولیه بهره گرفته است (آی‌فون XR از آلومینیوم استفاده می‌کند).

اگرچه برخی افراد می‌توانند مرتکب خطا شوند و اشتباه آن‌ها نیز احتمالا هیچ‌گونه آسیب یا زیانی را در پی ندارد؛ اما هیچ شرکتی مایل نیست که پس از معرفی گوشی‌های پیشرفته خود که نمایانگر اوج توان فنی کمپانی در طول ۱ سال هستند؛ نادان به‌نظر برسد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا