فناوری

قطعی برق در شرکت زیرساخت، اینترنت کشور را دچار اختلال کرد

خبرمهم: صبح امروز شبکه اینترنت کشور‌ با اختلال دچار شده که گفته می‌شود این اختلال به علت قطعی برق در ساختمان LCT زیرساخت به وجود آمده است.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرمهم، صبح امروز شبکه اینترنت کشور‌ با اختلال دچار شده که گفته می‌شود این اختلال به علت قطعی برق در ساختمان LCT زیرساخت به وجود آمده است.

از ساعت ۸:۱۵ امروز صبح اینترنت کشور با اختلال مواجه شده است. موضوعی که عده‌ای از کاربران را به دردسر انداخته و شبکه پرداخت کشور را نیز با مشکل مواجه کرده است، به طور مثال دستگاه کارت‌خوان برخی فروشگاه‌ها قطع شده و مشتریان آن‌ها برای انجام خرید خود سرگردان شده‌اند، همچنین یک سری مراکز دولتی از ارائه خدمات به ارباب رجوع، موقتا باز مانده‌اند.

با پیگیری‌های دیجیاتو به نظر می‌رسد این اختلال موقتی اینترنت در پی قطعی برق شرکت زیرساخت روی داده است که البته ساعت نزدیک به ۹ صبح رفع شده است. با این وجود همچنان برخی مشترکین اینترنت اپراتورهای مختلف مثل مخابرات از ادامه دار بودن اختلال خبر می‌دهند. دیگر شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت نیز به طور پراکنده دچار مشکل در ارائه سرویس هستند.

گفتنی است توزیع اینترنت ورودی کشور در این مرکز صورت می‌گیرد و اختلال در اینترنت بسیاری از شرکت‌ها به همین خاطر است.

این قبیل مشکلات در ساختمان‌های زیرساخت برای چندمین بار طی ماه‌های گذشته رخ داده و تمام شبکه کشور‌ را تحت تاثیر خود قرار داده است؛ چرا که عموم تجهیزات اصلی اکثر دیتاسنترها و شرکتهای ارایه دهنده اینترنت در این مکان قرار دارد.

اسفندماه سال گذشته ساختمان LCT در خیابان شیخ بهایی تهران که مرکز توزیع اینترنت میان شرکت‌های مختلف است دچار حریق و این موضوع باعث اختلال سراسری در اینترنت کشور شد. با وجود مهار آتش‌سوزی این اختلال اینترنت چند ساعتی در روز جمعه ادامه داشت و مردم را به دردسر انداخت.

طی یک سال اخیر کندی سرعت اینترنت کشور با نارضایتی‌های بسیاری همراه بوده و این اختلال‌های موقتی نیز بیش از پیش موجبات ناراحتی مردم را فراهم می‌کند؛ در حالی که وجود اینترنت طی این سال‌ها به یک نیاز اساسی برای گذران زندگی مردم تبدیل شده است.

شرکت مخابرات ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد قطعی و اختلال گسترده در تهران و مناطق مختلف ارتباطی به این شرکت ندارد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا