فناوری

تصاویر جدید ثبت شده توسط جیمز وب و نظرات اخترشناسان

خبرمهم: آژانس فضایی ناسا، اولین تصاویر جیمز وب را منتشر کرد.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرمهم، تلسکوپ فضایی جیمز وب، در ماه دسامبر سال گذشته به فضا پرتاب شد. این کاوشگر پس از پرتاب حدود هفت ماه در حال آماده‌سازی خود برای انجام ماموریت‌بود.

به گزارش سایت اسپیس؛ اخترشناسان در جریان رویدادی که دیروز برگزار شد، اعلام کردند که این کاوشگر فضایی توانسته ماموریت خود را به خوبی انجام دهد.

اریک اسمیت، دانشمند ارشد بخش اخترفیزیک ناسا گفت: “بسیاری از مردم گاهی اوقات تصاویری از فضا می‌بینند و این باعث می‌شود احساس ناراحتی کنند، اما من وقتی این تصاویر را می‌بینم، احساس قدرت می‌کنم، زیرا گروهی از مردم توانستند ابزاری طراحی کنند که به راحتی فضا را بررسی کرده و اطلاعاتی ارزشمند درباره جهان اولیه در اختیار ما قرار می‌دهند.

او به تصویر جدید سحابی کارینا اشاره کرد، ابر عظیمی که از غبار و گاز ساخته شده و در فاصله ۷۶۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد. تصویر ترکیبی از نما‌های دو ابزار، دوربین مادون قرمز نزدیک (NIRCam) که ستاره‌ها و کهکشان‌ها را نشان می‌دهد. ابزار فروسرخ میانی (MIRI): این وسیله، ستاره‌های جدید که در ابر غبار و گاز شکل می‌گیرند را ترسیم می‌کند.

رنه دویون، دانشمند سیارات فراخورشیدی در دانشگاه مونترال کانادا، می‌گوید: ما دانشمند هستیم و از این تصاویر برای انجام علم استفاده می‌کنیم، اما من وقتی آن تصویر را دیدم، احساس کردم دارم وارد یک گالری می‌شوم، زیرا بسیار زیبا بود. او در طول کنفرانس خبری گفت: این یک اثر هنری است”.

تصاویر جدید همچنین شامل یک نمای مادون قرمز فوق عمیق، پرتره‌ای از سحابی دوم به نام حلقه جنوبی و چرخشی پویا از فعالیت‌های کهکشانی است که کهکشان پنج نفره استفان را نشان می‌دهد.

جین ریگبی، دانشمند پروژه این عملیات گفت: “اولین تصاویر متمرکزی که جیمز وب از فضا گرفت، بسیار احساسی شدم،گریه کردم و از هیجان زیاد سر گیجه گرفتم. ” .

امبر استراون، معاون دانشمند پروژه برای ارتباطات در این ماموریت، توضیح داد که چگونه باد‌های ستارگان تازه متولد شده، گازی که بسیار می‌درخشند، تراشیده‌اند و به گره‌های کوتاه مدت در سحابی نزدیک یک ستاره به ویژه فعال اشاره کرد. استراون گفت: «من از چیزی که مشاهده کردم متحیر شدم. نیازی به گفتن نیست که تعداد زیادی از این تصاویر در طول دوره تصدی JWST وجود دارد که دانشمندان امیدوارند ۲۰ سال طول بکشد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا