فناوری

رکورد تحویلی خودرو های تسلا در فصل اول ۲۰۲۲

خبرمهم: شرکت تسلا در فصل اول سال 2022 توانست 310,048 خودرو تحویل مشتریان دهد تا ضمن شکستن رکورد تاریخی خود، حتی از انتظارات وال استریت مبنی بر تحویل 309 هزار خودرو هم پیشی بگیرد. این دستاورد در شرایطی اتفاق افتاده که زنجیره تامین با محدودیت‌ها و مشکلات متعددی روبرو بوده است.

شرکت تسلا در فصل اول سال ۲۰۲۲ توانست ۳۱۰,۰۴۸ خودرو تحویل مشتریان دهد تا ضمن شکستن رکورد تاریخی خود، حتی از انتظارات وال استریت مبنی بر تحویل ۳۰۹ هزار خودرو هم پیشی بگیرد. این دستاورد در شرایطی اتفاق افتاده که زنجیره تامین با محدودیت‌ها و مشکلات متعددی روبرو بوده است.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرمهم، تسلا در گزارش اخیر خود از سه‌ماهه نخست ۲۰۲۲ اعلام کرد که ۳۰۵,۴۰۷ خودرو تولید کرده است. اکثر مدل‌هایی که تولید و تحویل داده شده‌اند مدل Y و مدل ۳ بوده‌اند. این شرکت در مجموع ۲۹۵,۳۲۴ محصول مدل Y و مدل ۳ و ۱۴,۷۲۴ محصول مدل S و مدل X تحویل داده است.

«ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا در توییتی در این باره نوشت: «فصل گذشته به خاطر مشکلات زنجیره تامین و سیاست کووید صفر چین فصل بسیار سختی بود.» اشاره ماسک به سیاست‌های سخت‌گیرانه دولت چین است که در پی موج جدید کرونا و افزایش شمار مبتلایان باعث تشدید محدودیت‌ها شده بود. این شرکت در ماه مارس مجبور شد دو بار کارخانه شانگهای خود را تعطیل کند. کارخانه شانگهای این شرکت روزانه ۲۰۰۰ خودرو برای بازار چین و اروپا تولید می‌کند.

تسلا تولیدات خود را افزایش می‌دهد

این شرکت حالا در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۲ در مقایسه با سه‌ماهه نخست ۲۰۲۱ مقیاس تولید خود را به شکل چشمگیری افزایش داده است. تسلا در فصل اول ۲۰۲۱ بیش از ۱۸۰ هزار خودرو تولید کرد و ۱۸۵ هزار محصول تحویل داد. انتظار می‌رود که با افتتاح کارخانه‌های جدید، آمار تولید و تحویل محصولات این شرکت از این هم بیشتر شود.

این کمپانی همچنین برای اولین بار در فصل اول ۲۰۲۲ تحویل خودرو از گیگافکتوری ۵.۵ میلیارد دلاری برلین آلمان را آغاز کرد. تسلا می‌خواهد در آینده سالانه ۵۰۰ هزار خودرو در این کارخانه تولید کند. سهام این شرکت در حال حاضر با قیمتی در حدود ۱۰۸۴ دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن ۱.۱۲ تریلیون دلار است./دیجیاتو

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا