فناوری

ناسا درحال همکاری با شرکت جدید دیگری درکنار اسپیس ایکس است

خبرفوری مهم: از آنجایی که ناسا تصمیم گرفته تا با ماموریت آرتمیس انسان را دوباره به سطح ماه برگرداند، این سازمان چهارشنبه اعلام کرد که به دنبال همکاری با شرکت خصوصی دیگر در کنار اسپیس ایکس است تا بتواند برای این ماموریت، ماه‌نشینی برای فرود روی سطح ماه طراحی کند.

از آنجایی که ناسا تصمیم گرفته تا با ماموریت آرتمیس انسان را دوباره به سطح ماه برگرداند، این سازمان چهارشنبه اعلام کرد که به دنبال همکاری با شرکت خصوصی دیگر در کنار اسپیس ایکس است تا بتواند برای این ماموریت، ماه‌نشینی برای فرود روی سطح ماه طراحی کند.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرمهم، در این بیانیه، ناسا به دنبال شرکت‌های آمریکایی می‌گردد تا طرح‌های ماه‌نشین خود را که قادر به حمل فضانوردان هستند و در ماموریت‌های بعد از آرتمیس ۳ یعنی ۵۰ سال بعد استفاده می‌شوند، به این سازمان ارائه کنند تا ناسا بتواند روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کند.

این ماه‌نشین جدید، طبق نیازهای طولانی‌مدت و جدید ناسا ساخته و اجرا می‌شود و باید قابلیت اتصال به ایستگاه فضایی مدار ماه یعنی گیت‌وی (Gateway) را داشته باشد. همچنین، این ماه‌نشین باید ظرفیت حمل سرنشینان بیشتری داشته باشد و بتواند ابزار علمی بیشتری را حمل کند.

برنامه طولانی‌مدت آرتمیس ناسا برای کاوش ماه شامل فرود اولین زن و اولین فرد رنگین پوست روی ماه خواهد بود. این سازمان تصمیم دارد تا دو راه مختلف برای ساخت ماه‌نشین خود پیش بگیرد. راه اول ساخت ماه‌نشین طی قرارداد با شرکت خصوصی اسپیس ایکس است. راه دوم اعلام عمومی به شرکت‌های خصوصی ایالات متحده است تا شانس خود را برای حضور در این ماموریت هیجان‌انگیز و تکرار نشدنی امتحان کنند.

توسعه پایدار ماه

ناسا با وارد کردن یک شریک دیگر در کنار اسپیس ایکس برای توسعه ماه‌نشین خود، تصمیم دارد تا بتواند انتخاب‌های خود را در هفته‌های آینده افزایش دهد. این فعالیت به ناسا اجازه می‌دهد تا بتواند در ساخت و توسعه آینده روی ماه بتواند توانایی بیشتری برای انتقال فضانوردان و ابزارهای خود به مدار و سطح ماه داشته باشد. این قرارداد دوم به نام «قرارداد توسعه پایدار ماه» شناخته می‌شود و تحت قرار داد اسپیس ایکس و دومین انتخاب این قرارداد نوشته می‌شود.

ماه‌نشین‌ها بخش حیاتی و مهمی از برنامه‌های کاوش عمیق فضایی ناسا مثل راکت سیستم پرتاب فضایی (Space Launch System)، فضاپیمای اوریون (Orion) و ایستگاه فضایی گیت‌وی هستند. ناسا از این ماه‌نشین‌ها استفاده می‌کند تا فضانوردان را به ماه برساند و کاوش‌های خود را تا قدم بزرگ بعدی انسان، یعنی قدم گذاشتن روی مریخ گسترش دهد./دیجیاتو

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا