فناوری

سرمایه گذاری در متاورس، آری یا نه؟

خبرمهم: آینده اینترنت شامل جهان‌های مجازی است که در آن انسان‌ها می‌توانند بدون محدودیت فضای فیزیکی در تعامل باشند. بر اساس برآوردهای تحلیلگران، این محیط های مجازی می توانند فرصت سرمایه گذاری بزرگ بعدی باشند.

آینده اینترنت شامل جهان‌های مجازی است که در آن انسان‌ها می‌توانند بدون محدودیت فضای فیزیکی در تعامل باشند. بر اساس برآوردهای تحلیلگران، این محیط های مجازی می توانند فرصت سرمایه گذاری بزرگ بعدی باشند. اگرچه متاورس هنوز در حال تکامل است، این فناوری می تواند همه چیز را از تجارت الکترونیک گرفته تا رسانه های اجتماعی و حتی املاک و مستغلات متحول کند.پ

 

به گزارش بخش فناوری سایت خبرمهم، همانطور که مخاطبان این محیط های مجازی رشد می کنند، علاقه شرکت هایی که تلاش می کنند از این روند سرمایه گذاری کنند نیز افزایش می یابد. به عنوان مثال، فیس بوک نام خود را به نام متا تغییر داده است و قصد دارد میلیاردها دلار در ساخت متاورس سرمایه گذاری کند. در این راهنمای مبتدی مفید، هدف ما این است که به شما کمک کنیم تا بفهمید متاورس چیست و چگونه می‌توانید از این فناوری سود ببرید.

متاورس چیست؟

در طول چند دهه گذشته، فناوری اینترنت نحوه تجربه ما از جهان را متحول کرده است و به ما دسترسی آزادانه به اطلاعات و گسترش تعاملات اجتماعی می دهد. با این حال، تحول بعدی در فناوری احتمالاً فراگیرتر خواهد بود.

شرکت‌های فناوری می‌توانند محیط‌های مجازی را به لطف قدرت محاسباتی بیشتر، اتصال سریع‌ تر به اینترنت و سایر پیشرفت‌های فناوری مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین توسعه دهند. هدف این فضاها این است که به شرکت کنندگان احساس حضور بدون ترک جایی که هستند بدهد. همانطور که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در ویدیوی اخیر توضیح داد، شرکت هایی مانند متا با استفاده از هولوگرام های مجهز به مجموعه های واقعیت مجازی یا دستگاه های دیگر قول می دهند که به مردم این فرصت را بدهند که «تقریباً هر کاری را که می توانید تصور کنید انجام دهند».

افراد می توانند خود را به عنوان آواتار وارد محیط های مجازی شوند، تا کار کنند، بازی کنند، خرید کنند، ورزش کنند، یاد بگیرند و اکثر فعالیت های زندگی را به صورت دیجیتالی در این دنیای آینده تجربه کنند. کاربران همچنین می توانند عناصر واقعی مانند دکوراسیون خانه یا محل کار خود را تکرار کنند و در عین حال از گرافیک های پیشرفته مانند ساحل در هاوایی استفاده کنند. با آمیختن امر خیالی با واقعی، واقعیت مجازی، همانطور که متا توصیف می کند، ایده آل می شود.

زاکربرگ توضیح می‌دهد: «وقتی در متاورس در یک جلسه حضور دارید، احساس می‌کنید که با هم در اتاق هستید، تماس چشمی برقرار می‌کنید، حس مشترکی از فضا دارید و فقط به شبکه‌ای از چهره‌ها روی صفحه نگاه نمی‌کنید.» همین احساس در تمام تجربیات در دنیای مجازی ترجمه می شود. برای مثال، یک معلم مدرسه می‌تواند دانش‌آموزان را از طریق واقعیت افزوده، نسخه‌ای پیشرفته از دنیای فیزیکی، به روم باستان یا اعماق جنگل‌های آمازون منتقل کند.

چگونه در متاورس سرمایه گذاری کنیم؟

متاورس یک جهان مجازی است که به کاربران اجازه می دهد با ایجاد آواتارهای خود، تجربیات خود را از دنیای واقعی یا فیزیکی در یک پلتفرم مجازی تکرار کنند. این مفهوم پس از همه‌گیری ویروس کرونا به دلیل محدودیت در تجمعات و جلسات فیزیکی مورد توجه قرار گرفته است.

اما مانند هر اقتصادی به یک ارز نیاز دارد. متاورس، که یک اقتصاد مجازی کاملاً فراگیر نیز است، به یک روش پرداخت نیاز دارد. از آنجایی که فعالیت ها و تعاملات در دنیای مجازی همه از طریق آواتار کاربر انجام می شود، امکان معامله با ارز فیات (ارز کاغذی سنتی) وجود ندارد. این درواقع دلیل اصلی رشد ارزهای متاورس در لیست قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال است.

سه راه برای سرمایه گذاری مستقیم در متاورس وجود دارد:

خرید توکن های متاورس

برخی از متاورس ها در حال حاضر از ارز دیجیتال به عنوان نوعی پرداخت استفاده می کنند. استفاده از ارزهای رمزنگاری شده همه تراکنش‌های مجازی را خودجوش می‌کند و فناوری بلاک چین که به آن‌ها نیرو می‌دهد، تراکنش‌ها را بسیار امن و همچنین قابل اعتماد می‌کند.

یکی از پلتفرم هایی که در این زمینه فعالیت دارد دسنترالند است که توکن بومی آن یعنی ارز MANA در سال ۲۰۲۱ مورد توجه سرمایه گذاران زیادی قرار گرفت و رشد قابل توجهی را تجربه کرد.

همچنین پلتفرم سندباکس دنیای مجازی دیگری است که به مردم اجازه می دهد تا زمین مجازی و همچنین سایر دارایی های دیجیتال را از طریق یک ارز دیجیتال متاورس جایگزین و در عین حال بومی به نام SAND مدیریت کنند. تجربه دیجیتال را می توان به راحتی از طریق این ارز دیجیتال به صورت آنلاین کسب درآمد کرد.

شما میتوانید خرید سندباکس، خرید مانا، خرید گالا و سایر توکن های حوزه متاورس را از طریق صرافی معتبر بیت گذر در کوتاه ترین زمان ممکن، به صورت خودکار و با بهترین قیمت انجام دهید.

خرید توکن‌های غیرقابل تعویض درون بازی (NFT)

دارایی‌های دیجیتال را می‌توان از طریق توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) که چیزی جز توکن‌های رمزنگاری هستند که در آن جزئیات مالکیت دارایی‌های مجازی کدگذاری می‌شود، در اختیار داشت. یک NFT حتی می تواند به شکل هنر دیجیتال، هر ویژگی درون بازی و غیره باشد.

خرید زمین مجازی در متاورس

سه پروژه بزرگ متاورس که شاهد هجوم معاملات زمین بوده اند عبارتند از: سندباکس، دسنترالند و اکسی اینفینیتی.

در این میان سندباکس یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است. دسنترالند یک جهان سه بعدی مبتنی بر اتریوم است و اکسی اینفینیتی یک پلتفرم بازی برای کسب درآمد است. زمین های مجازی در این پلتفرم ها و سایر پلتفرم های متاورس به صورت توکن های غیر مثلی خرید و فروش می شوند.

آیا سرمایه گذاری در متاورس سودآور است؟

می دانیم که فناوری در دهه آینده به سرعت به پیشرفت خود ادامه خواهد داد. ما احتمالاً تجربه بسیار فراگیرتری در متاورس های مختلف، از پیشنهادات غیر متمرکز و متمرکز، خواهیم داشت. در ۱۰ سال آینده، ممکن است فناوری وجود داشته باشد که نه تنها به ما اجازه دهد که متاورس را ببینیم و بشنویم، بلکه آن را نیز احساس کنیم.

مالکیت دیجیتال در مسیری قرار دارد که نقش بزرگی در هویت دیجیتال ما ایفا کند، بنابراین می‌توان گفت که آنها نیز بخش بزرگی از اکوسیستم‌های متاورس خواهند بود. NFTها به مراتب بیشتر تثبیت خواهند شد. به این ترتیب، موارد استفاده جدید به روش‌هایی که امروزه فقط می‌توانیم تصور کنیم برای آنها اعمال می‌شود.

به منظور کسب درآمد از متاورس ابتدا تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهید و با آگاهی کامل در این حوزه سرمایه گذاری کنید. صرافی امن بیت گذر با پشتیبانی از طیف وسیعی از توکن های متاورس آماده ارائه خدمات به کاربران ایرانی است. خرید و فروش بیش از ۸۰۰ کوین و توکن مختلف از جمله خرید پالی گان، خرید سولانا، خرید شیبا اینو با پرداخت ریالی و در ۲۴ ساعت شبانه روز در این صرافی امکان پذیر است. شما همچنین میتوانید با مراجعه به وبلاگ صرافی بیت گذر به آدرس blog.bitgozar.io به جدیدترین اخبار، رویدادها و آموزش های مرتبط با حوزه متاورس و ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشید./خبرآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا