فناوری

نمایش عمودی استوری اینستاگرام آزمایش می شود

خبرمهم: تقریبا از اواخر سال گذشته میلادی، گزارش‌هایی مبنی بر نمایش استوری‌های اینستاگرام به صورت عمودی شنیده می‌شد و اکنون به نظر می‌رسد شبکه اجتماعی متعلق به متا در حال آزمایش این قابلیت شبیه به تیک تاک به صورت محدود برای برخی کاربران است.

تقریبا از اواخر سال گذشته میلادی، گزارش‌هایی مبنی بر نمایش استوری‌های اینستاگرام به صورت عمودی شنیده می‌شد و اکنون به نظر می‌رسد شبکه اجتماعی متعلق به متا در حال آزمایش این قابلیت شبیه به تیک تاک به صورت محدود برای برخی کاربران است.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرمهم، «مت ناوارا» متخصص شبکه‌های اجتماعی در توییتر توضیح داد که برخی کاربران مستقر در ترکیه به‌روزرسانی جدیدی از اینستاگرام دریافت کرده‌اند که فید عمودی را به استوری‌ها اضافه می‌کند. همانطور که در ویدیو ارائه شده توسط او دیده می‌شود، کاربران همچنان با ضربه زدن روی سمت چپ یا راست نمایشگر خود می‌توانند استوری‌های یک کاربر را مشاهده کنند اما برای دیدن استوری‌های کاربر بعدی باید صفحه را از پایین به بالا بکشند.

«تاسیوس ولوسو» روزنامه‌نگاری حوزه فناوری نیز به همین به‌روزرسانی در کشور برزیل اشاره کرده که با این وجود می‌توان گفت اینستاگرام طراحی جدید استوری‌های خود را در کشورهای بیشتری ارائه کرده است.

به نظر می‌رسد، شبکه اجتماعی متعلق به متا با ایجاد این تغییرات تلاش دارد تا با تیک تاک رقابت جدی‌تری را دنبال کند که هم اکنون نیز قابلیت فید عمودی را به استوری‌های خود اضافه کرده است. اینستاگرام همچنین روی استفاده از ویدیو در استوری‌ها به جای محتوای ثابت تمرکز کرده است.

در ماه‌های گذشته، اینستاگرام در حال آزمایش افزایش مدت زمان استوری‌ها به ۶۰ ثانیه بوده است تا به کاربران خود اجازه دهد بدون تقسیم محتوای خود، استوری‌های حداکثر یک دقیقه‌ای ارسال کنند. در همین حال، این شبکه اجتماعی همچنین در حال آزمایش گزینه‌های جدیدی برای مرتب سازی فید اصلی کاربران است و حتی قصد دارد گزینه‌ای برای مرتب سازی پروفایل خود به آن‌ها ارائه کند.

با این وجود، هنوز مشخص نیست که این قابلیت‌ها تا چه زمانی در دسترس تمام کاربران قرار خواهد گرفت. البته می‌توان انتظار داشت که به‌روزرسانی‌های آینده اینستاگرام قابلیت‌های بسیار زیادی را برای کاربران خواهد آورد و احتمالا به زودی توضیحات بیشتری درباره آن‌ها ارائه شود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا